سرویس: سیاسی » بین الملل 10:02 - جمعه 21 خرداد 1395

پایان چهار روز محکومیت کودک‌کشی؛

چه کسی سعودی‌ها را وقیح و سازمان ملل را بی‌خاصیت کرده است؟

عربستان سعودی تحریم و تهدید کردن سازمان ملل را از برادر بزرگترش یاد گرفته است. جایی که سازمان ملل را به خاطر عضویت فلسطین در نهاد فرهنگی و آموزشی این سازمان یعنی یونسکو تحریم کردند.

به گزارش اصفهان شرق، بعضی‌ها نوشته‌اند که حذف نام عربستان و ائتلافش از لیست سیاه سازمان ملل به خاطر کشتار کودکان یمنی لکه ننگی است بر دامن سازمان ملل. خود بان کی مون نیز آن را “تصمیمی دردناک” خوانده است. و به زبان بی زبانی از میزان ناعادلانه بودن نظام حاکم بر سازمان ملل خبر داده است. عادل جبیر وزیر خارجه معروف عربستان هم از اینکه سازمان ملل در عرض چهار روز متوجه خطای خود شد و نام عربستان را از لیست قاتلان کودکان یمنی حذف کرد ابراز خوشنودی کرد.

1684219_866
عبدالله المعلمی نماینده آل‌سعود در سازمان ملل

داستان به صورت خلاصه اینگونه بود که سازمان ملل اعلام کرده بود که عربستان و ائتلافی که به راه انداخته است موجب کشتار صدها کودک یمنی شده است و این ائتلاف را در لیست سیاه قرار داده بود. عربستان هم تهدید کرده بود که اگر نام این کشور را از لیست سیاه حذف نکنند، “سازمان ملل را تحریم می کند” و به آن پولی نمی دهد! سازمان ملل هم به راحتی تسلیم پولهای سعودی ها شد و اینگونه آن کاغذ محکومیت قاتلان کودکان به کاغذی برای پاک کردن دست خونین قاتلان تبدیل شد!

فرهمند علیپور با ذکر این مقدمه در واکنش به اقدام سازمان ملل و بیانیه بان کی مون ادامه می‌دهد: اما بیایید از خود بپرسم آن کودکان یمنی که کشته شدند و سازمان ملل  تنها برای چهار برای روز آنها مویه سر داد و سریع از کرده خود پشیمان شد، با کدام سلاح ها، کدام بمب ها، کدام جت های جنگنده و کسب مجوز و چراغ سبز از کجا به قتل رسیدند؟

غیر از این است که آمریکا بر شانه‌های برادر و متحد خود در خاورمیانه می‌زند که برو جلو، ما هوایتان را داریم؟ بهترین سلاح ها را به آنها می دهند، به طور علنی از آنها به عنوان حامیان صلح و ثبات در منطقه یاد می کنند و از آنها را به خاطر مبارزه با تروریسم و افراط گرایی! تمجید می کنند و نشان و افتخار به انها می دهند، حتی دست و دلبازانه کمک می کنند تا سعودی ها بر کرسی های بلندپایه حقوق بشر تکیه بزنند! و خود از دست اندرکاران حقوق بشر هم بشوند!

1684214_746
سربازان سعودی سر تا پا مجهز به تجهیزات آمریکایی

آمریکایی ها نه تنها به آنها سلاح خوب و پیشرفته و جت‌های جنگی فوق مدرن می‌دهند و از طریق ماهواره‌هایش نشانی‌‌های دقیق برای بمباران و “کشتار کودکان یمن” می‌دهند، که حتی به سعودی‌ها برای گسترش جنگ‌ها در خاورمیانه انگیزه هم می‌دهند و عالی ترین مقامات کاخ سفید علنا از عربستان می‌خواهند که دیگر به خرید سلاح‌های نبرد هوایی پایان دهند و برای قدرت گرفتن بیشتر و “مبارزه با ایران” به سمت تشکیل ارتش قدرتمند زمینی بروند!

عربستان سعودی تحریم و تهدید کردن سازمان ملل را از برادر بزرگترش آمریکا یاد گرفته است. جایی که آمریکا سازمان ملل را به خاطر عضویت فلسطین در نهاد فرهنگی و آموزشی! این سازمان یعنی یونسکو تحریم کرد!

سعودی‌ها بدون چراغ سبزهایی که از واشنگتن و لندن و پاریس و تل آویو می‌گیرند جرات “هیچ کاری” ندارند! آنهم جنگ با همسایه فقیر جنوبی شان که رسما اعلام آن جنگ از سفارت عربستان در واشنگتن و توسط همین عادل جبیر که آن زمان سفیر عربستان بود اعلام شد!

قربانیان تجاوز نظامی سعودی علیه یمن

قربانیان تجاوز نظامی سعودی علیه یمن

شما تقصیر را بیندازید گردن ناکارآمدی سازمان ملل، بیندازید به گردن وقاحت سعودی‌ها، بیندازید به گردن تقدیر شوم کودکان یمنی! اما همه این ها خود فریبی است! آدرس غلط دادن است.

آنکه سعودی را جسور و وقیح کرده! آنکه سازمان ملل را بی‌خاصیت کرده و آن را به ابزاری در دست خود تبدیل کرده‌،  آنکه سرنوشت کودکان یمنی را اینگونه رقم زده است؛ ایالات متحده است و زیر سایه آمریکا، شرکا و رفقای آمریکا هستند که گاه و بیگاه بر جسد سازمان ملل لگد می‌زنند و آن را بیش از همیشه تحقیر می‌کنند و به استهزا می‌کشند.

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.