اصفهان شرق

احتمال دستیابی داعش به سلاح اتمی فاجعه‌ای ویرانگر است/ با آتش‌بسی که موجب تقویت تروریستها نشود موافقیم

کدخبر: 104382
1395/03/20 در ساعت 20:00

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نشست سه‌جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست راهبردی که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه که ریشه در سیاست‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزکارانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حامی تروریسم دارد، گفت: ایران به‌عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه و به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در دوران عمر سیاسی با برکت و عزتمندانه خود همواره با تجاوز، اشغالگری، ترور و تروریسم مقابله جدی و تمام‌عیار داشته و امروز هم مقابله جدی و همه‌جانبه با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف استقرار ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه و رسالت انسانی می‌داند.

وی با تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار مذاکره و حل بحران سوریه از طریق مذاکره سوری سوری بوده است، تصریح کرد: ما با آتش بس تظمین‌شده‌ای که موجب تجدید قوای تروریست‌ها در این کشور نشود، موافق هستیم.

سردار دهقان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران راه حل بحران سوریه، عراق، یمن و سایر کشورها و مناطق درگیر را از یک طرف مبارزه قاطع و بدون استثناء علیه تروریست‌‌ها و انسداد کامل حمایت‌های مادی و سیاسی از آنها تا مرحله ریشه‌کنی ترور و تروریسم و از طرفی ایجاد فضای امن و آرام برای تعیین سرنوشت سیاسی این کشورها توسط مردم می‌داند، گفت: آتش‌بس جامع، ایجاد امکان امدادرسانی و اقدام بشردوستانه و به‌طور همزمان ممانعت از تجهیز و پشتیبانی جریانات تروریستی و در عین حال اقدام قاطع نظامی علیه تروریست‌ها را یک اصل و گامی اولیه برای برگشت ثبات و امنیت در منطقه می‌دانیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تشریح ویژگی‌های جریان تروریستی تکفیری که به هیچ یک از اصول  انسانی و اخلاقی پایبند نیستند، اظهار داشت: موجه جلوه دادن حمایت‌های آمریکا، عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه از تروریست‌ها که در پوشش حمایت از معارضه میانه‌رو صورت می‌گیرد، پوشالی و دروغ بودن ادعاهای ضدتروریستی نظام سلطه را اثبات می‌کند.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز مدعیان حقوق بشر، چشمان خود را به غیراخلاقی‌ترین اقدامات و جنایات ضدانسانی تروریست‌ها و متجاوزین در منطقه در کشتار مردم بی‌گناه سوریه، عراق و یمن بسته‌اند، گفت: بکارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط داعش و همچنین  احتمال دستیابی این گروه به سلاح‌های اتمی که حتی توسط اندیشکده‌های غربی هشدار داده شده، فاجعه‌ای ویرانگر برای امنیت جهانی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تقبیح و محکومیت شدید تبانی نامشروع رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی و عملیات مشترک آنان در حمایت از تروریسم افزود: هم‌پیمانی با دشمن مسلمانان و بشریت، یعنی رژیم جعلی اسرائیل، عواقب بسیار خطرناکی برای حاکمان سعودی در پی خواهد داشت و ملت‌های  مسلمان منطقه و جهان این خطای راهبردی را تحمل نخواهند کرد.

سردار دهقان با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات قاطع، سریع، همه‌جانبه و منسجم علیه تروریسم گفت: نشست سه‌جانبه تهران نیز با همین هدف برگزار شده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از گروه‌ها و جریانات داخلی سوریه درخواست می‌کنیم با عقلانیت و اتخاذ روش‌های مسالمت‌آمیز در مسیر خواست مردم سوریه با دولت قانونی این کشور وارد مذاکره شده و با تشریک مساعی در جهت استقرار صلح، آرامش و دفع خطر تروریسم گام بردارند.

وزیر دفاع با تشکر و قدردانی از وزرای دفاع روسیه و سوریه بخاطر حضور در این نشست اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با تبادل نظر، تشریک مساعی و اتخاذ تصمیمات راهبردی، شکست توطئه خطرناکی که ناامنی، تجزیه و مخدوش کردن تمامیت ارضی و از بین بردن حاکمیت ملی کشورهای منطقه را هدف گرفته است، محقق، پیروزی قاطع علیه تروریسم را رقم زده، امنیت و آرامش را برای مردم منطقه فراهم آوریم.

در ادامه این نشست وزرای دفاع روسیه و سوریه نیز با بیان دیدگاه‌های خود پیرامون راه‌های تقویت و گسترش مبارزه با تروریسم و تاکید بر ضرورت انسجام هرچه بیشتر برای مقابله جدی با این پدیده شوم  از جمهوری اسلامی ایران بخاطر برگزاری این نشست سه جانبه که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در روند مبارزه با تروریسم داشته باشد، قدردانی کردند.