اصفهان شرق

تصویب تعهد اشتغال ۹۰ هزار نفر در سال ۹۵ در استان اصفهان

کدخبر: 104379
1395/03/20 در ساعت 16:06

به گزارش اصفهان شرق، به‌نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ کارگروه اشتغال استان، درباره نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون نظام جامع اطلاعات بازار کار اظهار داشت: در این نامه از استانداران خواسته شده است که  این موضوع  در نخستین جلسه‌ کارگروه اشتغال مطرح گردد و بر این اساس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه‌ تکمیل فرم‌های واگذار شده را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای تکمیل فرم‌ها همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار در شورای عالی اشتغال مصوب شده و همه‌ دستگاه‌ها موظف هستند که در ایجاد این نظام همکاری داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل استان درباره اعتبارات طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، گفت: 17 میلیارد تومان برای این منظور اعتبار ابلاغ شده است که تاکنون 12 میلیارد معادل 72 درصد اعتبارات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مهلت جذب اعتبارات در 15/4/95 به پایان می‌رسد، افزود: با توجه به اینکه مبلغ ابلاغ شده مبلغی  ناچیز است لذا  نباید همین مقدار ناچیز نیز جذب نشود چرا که این تسهیلات برای مشاغل خانگی بسیار مهم است و باید حداکثر تلاش صورت گیرد که این مبلغ حداقلی جذب شود.

زرگرپور از دستگاه‌ها و بانک‌های مربوطه خواست تا با پیگیری و رفع مشکلات تلاش کنند در مهلت باقی مانده، تمام مبلغ ابلاغی به استان جذب شد.

وی میزان تعهد اشتغال در سال 95 را 90 هزار نفر برشمرد و گفت: در سال 94 بیش از تعهد اشتغال 60 هزار نفر استان محقق شد و امیدواریم با توجه به شرایط ایجاد شده تعهد اشتغال امسال نیز تحقق یابد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: صندوق کارآفرینی، کمیته‌ امداد، بسیج سازندگی و شهرک علمی و تحقیقاتی ظرفیت قابل‌توجهی برای ایجاد اشتغال دارند و باید با توجه به تسهیلات خوبی که دریافت می‌کنند اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب‌شده است، صنایع‌دستی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که بتواند اشتغال زیادی را ایجاد کند و انتخاب اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی نیز نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این راستا وجود دارد.

زرگرپور به گزارش ادارات‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان درباره عملکرد خوداشتغالی مددجویان این ادارات اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 94، متعهد برای اجرای 6892 طرح بوده است که 7378 طرح با اعتبار 90 میلیارد تومان اجرا شده است و 7864 فرصت شغلی ایجاد کرده است و در مجموع 114 درصد تحقق تعهد داشته است.

وی به عملکرد بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: بهزیستی استان 4647 سهمیه تعهد داشته است که 121 درصد تحقق تعهد داشته است و اداره کل بهزیستی استان اصفهان در کل کشور رتبه‌ اول را به لحاظ تعداد فراوانی اشتغال ایجاد شده به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه خدمت به خلق خدا در نزد خداوند دارای بالاترین ثواب است، تصریح کرد: خدمت به خلق به‌ویژه به مردم مستحق و مستضعف اجر بسیار خواهد داشت و هر کاری که می‌شود خارج از ضوابط دست و پاگیر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی صورت گیرد، باید انجام شود.

وی با بیان اینکه هر کاری که در حال انجام است زکاتی خواهد داشت، گفت: مدیران عامل بانک‌ها باید از اختیارات خود استفاده کنند و زکات کار خود را برای کمک به مددجویان این دو مرکز پرداخت کنند و مطمئن باشند که هیچ‌کس آن‌ها را برای انجام کار خیر بازخواست نخواهد کرد.

زرگرپور افزود: پرداخت همین مقدار تسهیلات ناچیز به برخی از خانوارها، آن‌ها را احیا می‌کند و باید این امر جدی گرفته شود.