سرویس: اجتماعی 16:20 - پنجشنبه 20 خرداد 1395

در ادامه طرح مبارزه با بیماری سالک انجام شد؛

توزیع رایگان 4700 قلم دافع حشرات در بین خانوارهای جرقویه ای

در طرحی هماهنگ با همکاری شهرداری شهر حسن آباد، مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد، دهیاری های روستاها 4700 قلم دافع بین خانواده ها بصورت رایگان توزیع شد.

مدیریت مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، در خصوص این طرح گفت: طرح مبارزه با بیماری سالک هر ساله با لانه کوبی موش ها در مزارع و اطراف منازل انجام می شد و امسال نیز مرحله اولیه آن به طور کامل با هماهنگی بسیج و مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد انجام گرفت.

علی منصوری در ادامه افزود: چون ناقل بیماری سالک پشه خاکی می باشد و با گرم شدن هوا فعالیت این پشه زیاد می شود برای جلوگیری از گزش توسط پشه و انتقال احتمالی این بیماری با همکاری شهر داری شهر حسن آباد 1300 قلم دیت دافع حشرات توسط عوامل شهرداری به خانوار ها تحویل داده شد.

وی از توزیع بیش از 3400 قلم دافع خبر داد و اظهار کرد: درروستاهای مجاور نیز با همکاری دهیاران حدود 3400 قلم دیت در بین خانوارها توزیع شد تا بتوان اقدامات اولیه در راستای پیشگیری از بیماری سالک را انجام داد.

وی از شهروندان خواست حتما از این قلم ها در هنگام شب استفاده کنند چرا که پیشگیری بهتر از درمان می باشد و امروزه درمان کامل سالک هزینه های زیادی را در بر دارد و نکته مهمتراینکه ممکن است زیبایی صورت فرزندانمان را نیز تهدید کند.

بخشدار جرقویه علیا نیز با اشاره به نقش بهداشت در سلامتی جامعه گفت: یکی از موارد مهم برای سلامتی جامعه بهداشت محیط زیست است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نگهداری و حفظ محیط زیست همه باید در این امر عمومی شرکت کنند.

بهزادفر به مشکل موجود در بخش جرقویه علیا بخصوص در شهر حسن آباد که باعث آسیب رساندن به بهداشت محیط و سلامتی افراد و جامعه شده اشاره و اظهار کرد: با توجه به دخالت انسان و از بین بردن بعضی از جانوران در این بخش، شاهد افزایش جمعیت سگ و بخصوص شغال و به وجود آمدن مشکل برای اهالی بوده ایم و می طلبد تا در این رابطه پیگیری جدی صورت گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.