اصفهان شرق

شجره طیبه زکات با ثبت 400 درخت میوه در جرقویه قوت گرفت

کدخبر: 104321
1395/03/20 در ساعت 12:45

مسئول ستاد زکات جرقویه در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به جمع آوری زکات گندم و جو در سال جاری گفت: کشاورزان منطقه پیشتاز در پرداخت زکات گندم و جو بوده و در این خصوص با مراجعه به محل های مذکور در جمع آوری این واجب الهی، سهم خود را پرداخت می کنند.

حجت الاسلام خلیل کوهکرد از طرح جمع آوری گوسفند از عشایر نصرآبادی خبر داد و اظهار کرد: امسال با حضور در جمع عشایر در سبزه کوه و چهاربازار به صورت گسترده، 50 راس گوسفند از عشایر به امر زکات اختصاص داده شد تا بتوان با درآمد حاصل از فروش آن، در امر خرید جهزیه برای دختران نیازمند اقدام کرد.

وی با توجه به حمام سازی در بین عشایر محروم منطقه اذعان کرد: سال گذشته درآمد حاصل از جمع آوری زکات گوسفند را در ساخت حمام برای خانواده های محروم عشایری صرف کردیم تا بتوان حداقل نیاز این افراد را برطرف کنیم و امسال نیز برآن هستیم تا در زمینه خرید جهیزیه برای دختران اقدام کنیم.

حجت الاسلام کوهگرد از بررسی مشکلات عشایر نصرآبادی نظیر کمبود آب، توسط بخشدار بخش و ارائه به فرماندار بروجن جهت حل این مشکل خبر داد.

وی همچنین در خصوص توزیع فرم های زکات گفت: همکاری کمیته امداد جرقویه در واگزاری فرم های مخصوص جمع آوری زکات در بین افراد و خرج درآمد حاصل از این واجب الهی در همان منطقه، از اهم فعالیت های ستاد می باشد.

مسئول ستاد زکات جرقویه در بخش دیگری از صحبت ها به طرح شجره طیبه زکات اشاره و خاطرنشان کرد:امسال با ثبت 400 درخت انار و انگور در دو بخش جرقویه سفلی و علیا، طرح شجره طیبه را قوت دادیم و امیدواریم ثمره این امر خداپسندانه شامل حال کشاورزان شود.

وی همچنین سهم روستاهای رامشه و دستجرد در جرقویه علیا و همچنین چاه های اطراف نصرآباد را در شجره طیبه پررنگ تر عنوان کرد و گفت: کشاورزان پس از برداشت محصول انار و انگور، ثمره درختان ثبت شده را به ستاد زکات تحویل می دهند.