سرویس: اجتماعی 12:02 - چهارشنبه 19 خرداد 1395

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان:

آزادی ۷۰۰ زندانی غیر عمد نیازمند حمایت خیّران و گذشت شاکیان

کیشانی با بیان اینکه هفت‌صد نفر به دلیل جرائم غیر عمد با جمع مبلغ بدهی ۱۶ میلیارد تومان در زندان‌های استان گرفتار هستند گفت: این زندانیان غیرعمد منتظر حضور خیران برای کمک به آنها هستند.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز، در خصوص تعداد زندانیان جرائم غیر عمد استان اظهار کرد: هفت‌صد نفر به دلیل جرائم غیر عمد با جمع مبلغ بدهی ۱۶ میلیارد تومان در زندان‌های استان گرفتار هستند.

مصطفی کیشانی بابیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کمک خیران برای رهایی این گرفتاران در بند دریافت کنیم، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ای که انجام‌شده است بیش از ۱۵ برنامه جشن گلریزان در شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: شهرستان‌های اصفهان، لنجان، خمینی شهر، نایین، گلپایگان، شهرضا، کاشان، خوانسار، فریدن، شرکت فولاد مبارکه، اردستان، دهاقان، سمیرم و احتمالاً فلاورجان شهرستان های برگزارکننده جشن گلریزان هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان بابیان اینکه این زندانیان غیر عمد منتظر حضور خیران برای کمک به آن‌ها هستند، اظهار کرد: در سال ۹۵ تا روز گذشته حدود ۱۲۸ نفر از این زندانیان را باگذشت شکات و کمک خیران از بند زندان رها ساخته‌ایم.

کیشانی در خصوص عملکرد سال گذشته این ستاد در استان گفت: حدود ۱۶ میلیارد تومان توسط گذشت شکات، چهار میلیارد تومان کمک خیران و ۳ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای آزادی زندانیان غیر عمد استان هزینه شده است.

وی بابیان اینکه مبلغ بدهی این زندانیان از یک‌میلیون تا بالای سیصد میلیون تومان است، اظهار کرد: البته برای پرداخت بدهی‌ها سقف‌هایی قرار داده‌شده است به‌طور مثال سقف بدهی مالی تا ۲۰۰ میلیون تومان و برای مهریه ۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان از عموم مردم و خیران درخواست کرد تا برای رهایی این زندانیان غیر عمد به کمک این ستاد بیایند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.