سرویس: دین و اندیشه 07:32 - چهارشنبه 19 خرداد 1395

از ۲۲ تا ۲۸ خرداد ماه

اصفهان در بهار قرآن به استقبال سیزدهمین نمایشگاه قرآن می‌رود

سیزدهمین نمایشگاه قرآن هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ خردادماه در ساعات بازدید ۱۷ تا ۲۳، میزبان علاقه‌مندان کلام وحی است.

به گزارش اصفهان شرق، به‌نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، سیزدهمین نمایشگاه قرآن در اصفهان با حضور 139 مشارکت‌کننده از استان‌های تهران، اصفهان، قم، فارس و خراسان رضوی در فضایی به مساحت 9 هزار مترمربع در قالب چهار سالن و در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود. 22 غرفه از نمایشگاه امسال به اداره فرهنگ و ارشاد استان اختصاص دارد.

بیش از 240 مجموعه، متقاضی شرکت در این دوره نمایشگاه بودند که ستاد نمایشگاه پس از ممیزی و بررسی لازم، 139 مشارکت‌کننده را به‌عنوان شرکت‌کنندگان نهایی این رویداد تأیید کرد.

25 درصد از مشارکت‌کنندگان از میان مؤسسات دولتی و غیردولتی، 20 درصد در بخش کتاب و انتشارات، 15 درصد در بخش هنر و قرآن، 10 درصد در بخش عفاف و حجاب، 15 درصد در بخش خانواده و سبک زندگی و 15 درصد در بخش سایت‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی حضور پیدا کرده‌اند.

این نمایشگاه با شعار”اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در پناه قرآن و عترت” در فضایی مزین به آیات آسمانی میزبان غرفه‌های متنوعی در زمینه‌های مذکور در کنار غرفه‌های مربوط به نسخ خطی و قرآن‌های قدیمی، صحافی قرآن، پاسخگویی به سؤالات شرعی، حفظ ارزش‌ها و آثار امام خمینی(ره)، نشر معارف، سایت‌های تبیان، راسخون، خبرگزاری قرآنی ایکنا، مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران اصفهان، خانه انقلاب اسلامی و دفتر آیت اله مکارم شیرازی است.

نمایش عروسکی با مضامین قرآنی، شب شعر قرآنی، گردهمایی با موضوع سواد رسانه‌ای و برگزاری محافل قرآنی نیز از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که ساعت 21 هر شب در محل سالن همایش‌های محل برگزاری نمایشگاه‌های استان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود.

همچنین غرفه‌های مربوط به اداره‌کل ارشاد استان شامل انجمن هنرمندان نقاش اصفهان، کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان، انجمن خوشنویسان اصفهان، کارگاه هنر نقش و نگار، غرفه‌های هنرهای تجسمی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، بسیج هنرمندان استان، آثار برگزیده جشنواره نگارگری، مقر کتاب و مؤسسه قرآن و عترت روشن‌دلان تلاش دارند به معرفی آموزه‌های قرآن کریم از طریق ابزار هنر و فرهنگ بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.