سرویس: اخبار شهرستان 08:10 - سه شنبه 18 خرداد 1395

دهیارکفران:

فرش دست باف زنان کفرانی در بلاتکلیفی بازار فروش مانده است

اسماعیلی گفت: فرش دستباف در کفران که تار و پودهایی حاصل عمر زنان کفران است در بلاتکلیفی بازار فروش قرار گرفته و مسئولان باید در این خصوص، دست یاری دهند.

به گزارش اصفهان شرق، فرش دست باف یکی از تولیدات بانوان شرق اصفهانی از دیرباز بوده و هست ولی گاها طی سال های اخیر بنا به دلایلی خرید و فروش آن با مشکلات عدیده ای رو به رو شده و جدا از آن بانوان برخی نقاط شرق اصفهان، کم تر به این هنر بها می دهند.

مسئولان باید با برپایی نمایشگاه ها قدمی فعال در زمینه معرفی این هنر اقتصادی بردارند و این در حالی است که تا کنون نمایشگاهی با این عنوان در شرق اصفهان با جدیت برپا نشده است.

در این زمینه آنچه که گفتن آن خالی از لطف نیست اشاره به برخی مُدگرایی ها در زندگی امروز مردم کلان شهرهاست که بافندگی را به عنوان هنر سنتی در بین زنان معرفی کرده و اگر دیر بجنبیم، چتر حمایتی بر سر زنان بافنده روستاها و برخی شهرهای شرق اصفهان به همین واسطه توسط مسئولان ذیربط کم رنگ تر خواهد شد.

در این خصوص دهیاری کفران که پیشتاز همیشگی رسیدگی به برخی دغدغه های دهستان کفران است، اقدام به برپایی نمایشگاه فرش کرد.

دهیارکفران در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق گفت: در سال های اخیر به دلیل مشکلات گسترده اقتصادی متاسفانه خرید و فروش فرش دستباف کفران و شرق اصفهان که حقیقتا از کیفییت خوبی برخورداراست، با مشکل مواجه و دچار رکود شده است.

علی اسماعیلی با اشاره به افتتاح نمایشگاه فرش دست باف در کفران اظهار کرد: بنا به موارد مطروحه دهیاری کفران باهمکاری و مشارکت بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان و گروه فرش ظریفا نمایشگاه یکروزه ی فرش دستباف را در حسینیه امام خمینی(ره) کفران بر پا کرده و در این فرصت بیش از200 تخته فرش از کفران و شهر و روستاهای مجاور در معرض نمایش قرار گرفت.

وی افزود: این نمایشگاه که با هدف شناسنامه دار کردن و قیمت گذاری این فرش ها برپاشد، مورد استقبال پرشور بافندگان فرش قرارگرفت و اندازه، وزن، ابعاد، تصاویر، طرح ها و نقوش فرش ها بررسی و اقدامات لازم برای شناسنامه دار کردن این فرش ها انجام شد.

4

دهیار کفران ضمن اعلام قیمت گذاری همه 200 تخته فرش بازدید شده در این طرح، ابراز امیدواری کرد با توجه به استقبال بافندگان فرش و نداشتن فرصت بررسی همه فرش ها، این نمایشگاه در آینده دوباره برپا گردد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.