سرویس: اقتصادی 14:04 - سه شنبه 18 خرداد 1395

تمام کارگران فردا اینجا ثبت‌نام کنند

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه فردا در وزارت کار جلسه ای با حضور مسئولان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود گفت: تمام کارگران متقاضی بیمه با نظارت کانون انجمن‌های ساختمانی در سامانه کارگران ثبت نام می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، هادی ساداتی درباره ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران ساختمانی گفت: فردا جلسه ای در وزارت کار با حضور مسئولان فنی و حرفه ای کشور برگزار می‌شود تا از سامانه کارگران ساختمانی رونمایی شود.

وی ادامه داد: تمام کارگران که متقاضی بیمه هستند باید در این سامانه ثبت نام کنند. ثبت نام‌ها از طریق کانون انجمن‌های ساختمانی صورت می گیرد. یک کد ملی در هر استان برای ثبت نام ضروری است. با یک کد ملی ثبت نام انجام می‌شود. البته اطلاعات دقیق‌تر و کاری‌تر قرار است در اختیار نمایندگان استان‌ها قرار داده شود.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره حذف سهمیه بیمه کارگران ساختمانی گفت: در سال جاری برای بحث بیمه کارگران ساختمانی  به دنبال حذف سهمیه  هستیم. در هیچ کجای دنیا هیچ بیمه ای سهمیه بندی نیست.

ساداتی درباره تعداد افراد انتظار برای بیمه کارگران ساختمانی گفت:حدود یک میلیون نفر در صف انتظار هستند، در صورتی این رقم بیشتر می‌شود که تعدادی به افراد در حال انتظار افزوده شود.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه 60درصد از کارگران ساختمانی بیکار هستند. تعداد زیادی از کارگران در حوزه ساختمان به کارهای دیگر اشتغال دارند. حدود 2  میلیون تا 2میلیون و 200 هزار نفر کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که حدود 60 درصد آنها بیکار هستند.

ساداتی کمبود سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را مشکل بزرگی خواند و افزود: هیچ بیمه‌ای در کشور سهمیه بندی نیست اما بیمه کارگران ساختمانی سهمیه بندی شده است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی بودجه لازم برای بیمه کردن کارگران را دارد. اگر قانون رفع موانع اجرا شود، سهمیه حذف می‌شود و تمام کارگران می‌توانند بیمه شوند.امیدواریم با ایجاد این بانک اطلاعاتی هم مشکل سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی و هم صحت و سقم در واقعی بودن کارگران ساختمانی اجرایی شود.

منبع: تسنیم
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.