سرویس: غیر تولیدی 10:32 - سه شنبه 18 خرداد 1395

رویارویی با قرقیزها پس از 19 سال؛

هر آنچه درباره حریف تدارکاتی تیم ملی ایران باید بدانیم

امروز تیم های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان برای سومین مرتبه در طول تاریخ فعالیتشان برابر یکدیگر قرار می گیرند در شرایطی که در دو دیدار قبل حریف هیچ حرفی برای گفتن نداشته است.

به گزارش اصفهان شرق، قرقیزستان حریف تدارکاتی امروز تیم‌ملی فوتبال که شاید جهت شبیه سازی برای بازی با ازبکستان انتخاب شده باشد، روی کاغذ رقیب چندان بزرگی نیست اما نتایج این تیم در دیدارهای اخیرش چیز دیگری را نشان می‌دهد.

شاگردان الکساندر کریستینین 37 ساله در گروه B مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بعد از استرالیا و اردن سوم شدند. زور قرقیزستان به استرالیایی‌ که با 21 امتیاز صدرنشین شد نمی‌رسید. در مقابل حریف امروز تیم ایران موفق شد طی دو دیدار از اردن 4 امتیاز بگیرد. قرقیزها در نهایت با 14 امتیاز بعد از اردن 16 امتیازی قرار گرفتند با این حال نشان دادند می‌توانند برای هر حریفی در آسیا یک دردسر باشند.

تیمی که 27.5 درصد بازی‌هایش را برده

تیمی که سال 2013 تا رنکینگ 201 فیفا سقوط کرده بود ماه قبل به رده 100 تیم‌های ملی دنیا رسید و این یک پیشرفت بزرگ بود. هرچند که در آخرین رده‌بندی حریف امروز ما 11 پله سقوط کرد و صد و یازدهم شد.

با تمام این اوصاف باید برای تیمی که 98 بازی رسمی انجام داده و 89 گل به رقبایش زده احترام قائل شد. قرقیزستان طی 98 دیدار به 27 پیروزی و 12 تساوی رسیده و 59 مرتبه مقابل رقبایش شکست خورده است.

به این ترتیب امروز مردان کی‌روش برابر تیمی قرار می‌گیرند که 27.5 درصد بازی‌هایش را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است.

از 7 تایی شدن برابر ایران تا سومی چلنج کاپ

قرقیزستان سال 2006 بهترین عنوان فوتبالی‌اش را با سوم شدن در چلنج کاپ آسیا به نام خود سند زد.

قابل تامل اینکه بدترین شکست ملی این تیم هم در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 98 فرانسه برابر ایران رقم خورد. آنجا که تیم ملی ایران با 7 گل مقاومت قرقیزها را در هم شکست. در دیدار یاد شده محمد مایلی‌کهن روی نیمکت تیم ایران نشسته بود. مسابقه‌ای که به میزبانی شهر دمشق سوریه برگزار شد.

19 سال گذشت

قرقیزها در کارنامه دیدارهای ملی خود دو تقابل با تیم ایران را به ثبت رسانده‌اند. چهارشنبه چهاردهم خردادماه سال 1376 یعنی دقیقا 2 سال و 3 روز قبل کریم باقری (35 و 51)، فرهاد مجیدی (68 و 88)، علی دایی (57)، مهرداد میناوند (76) و علی موسوی (82) با 7 گل عاملی شدند برای شکست قرقیزستان برابر تیم ایران در دیدار رفت مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام‌جهانی 98.

5 روز بعد این پیروزی با نتیجه‌ای خفیف‌تر (3 بر1) تکرار شد. در دیدار دوشنبه 19 خرداد خداداد عزیزی 2 گل به قرقیزستان زد و گل سوم توسط کریم باقری به ثمر رسید تا ایران با محمد مایلی‌کهن در دیدار برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی از سد این حریف عبور کند.

به این ترتیب امروز پس از 18 سال و 11 ماه و 29 روز قرقیزستان و ایران برابر سومین مرتبه از ساعت 21 امشب (سه شنبه) در ورزشگاه آزادی برای یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.