سرویس: اجتماعی 13:05 - یکشنبه 16 خرداد 1395

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان مطرح کرد:

پررنگ شدن سفره نیازمندان با اجرای طرح «توشه‌ی برکت»/ زیرپوشش قرار گرفتن ۹۶ هزار خانوار نیازمند

شیران گفت: طرح تأمین مواد غذایی ضروری برای ۹۶ هزار خانوار نیازمند با عنوان «طرح توشه برکت» به‌صورت استانی برای اولین بار در کشور اجرا و از اول ماه مبارک رمضان توزیع آن ها آغاز می شود.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، حمیدرضا شیران در جمع اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های اجرایی ماه مبارک رمضان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، اظهار کرد: طرح تأمین مواد غذایی ضروری برای ۹۶ هزار خانوار نیازمند با عنوان «طرح توشه برکت» به‌صورت استانی برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان تأثیر رسانه‌ها را برای جذب مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: با شروع ماه مبارک رمضان دغدغه‌ای که در مجموعه کمیته امداد وجود دارد پررنگ کردن سفره نیازمندان است.

وی با اظهار امیدواری از دریافت مشارکت مردمی برای تأمین مایحتاج سفره سحر و افطار نیازمندان گفت: از ماه شعبان کار تهیه سبد کالای موردنیاز نیازمندان کلید خورده است البته باید اذعان کنیم که کار سختی است اما باهمت همکاران و همراهی اهالی رسانه طرح «طرح توشه برکت» به‌صورت رسمی از امروز برای اولین بار در سطح کشور اجرا می‌شود.

شیران از جامعه دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان را طرح حامیان اکرام عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه هرساله اجرا می‌شود و هدف آن تحت پوشش قرار دادن ایتام و محسنیم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بابیان اینکه ۹۶ هزار خانوار در سطح استان اصفهان تحت پوشش این نهاد هستند، مطرح کرد: در طرح توشه‌ی برکت به ازای هر خانوار سبدموادغذایی به ارزش ۵۰ هزار تومان با اقلامی همچون برنج، حبوبات، ماکارونی، سویا و روغن تأمین خواهد شد که از اول ماه مبارک رمضان توزیع آن  آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه اجرا این طرح مبلغی حدود ۵ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این هزینه را به کمک خیران تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به برخی از آمار برنامه‌های اجراشده در سال ۹۴ گفت: از میان ۱۸۳ هزارنفری که تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، ۳۰ درصد آن‌ها را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

شیران تمرکز بر اشتغال را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان و اعلام کرد: مجموعاً ۴۳ هزار طرح اشتغال فعال در حال اجرا است و از این میان در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ شغل با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه بانکی راه‌اندازی شد.

وی همچنین گفت: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته ۲۵۰۰ کودک زیر ۶ سال که با مشکل سوءتغذیه روبرو بوده‌اند شناسایی و با هزینه ۲.۴ میلیارد تومانی بن کارت‌های تغذیه‌ای برای آنان تهیه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اظهار تاسف از اینکه بعضا در فضای مجازی مطرح شده که پول صندوق صدقات برای حقوق کارمندان این نهاد خرج می شود، اظهار کرد: تمامی صد در صد پول حاصل از صندوق صدقات بین نیازمندان توزیع می شود و حتی برای تعمیر همین صندوق ها دست به پول صندوق ها زده نمی شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.