سرویس: اخبار شهرستان 14:05 - یکشنبه 16 خرداد 1395

طرح مفید برای روستاهای شرق اصفهان؛

نهضت قیر یارانه ای به دو روستای خارا و کمال آباد جرقویه رسید

در ادامه طرح مهم فرمانداری شهرستان اصفهان و با همکاری دهیاری و بنیاد مسکن جرقویه، جاده های دو روستای خاراو کمال آباد با قیر یارانه ای آسفالت ریزی شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، تاکنون معابر هزار روستا در سراسر کشور با قیر رایگان و اعتبارات مشترک بنیاد مسکن، استانداری ها، دهیاری ها و کمک های خود مردم آسفالت شده اند که از این طرح می توان به عنوان «نهضت آسفالت در روستاها» یاد کرد که تعداد روستاهای مشمول این طرح در استان اصفهان ۳۵۲ روستا و تعداد روستاهایی که تاکنون طرح را اجرا نموده اند ۱۴۱ روستا می باشد و این خبری بود که رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اسفند ماه 94 دادند.

همچنین فضل الله کفیل فرماندار شهرستان اصفهان نیز چندی قبل گفته بود: در شهرستان اصفهان 147 روستای دارای دهیاری داریم که از این تعداد 125 روستا با بنیاد مسکن تفاهم‌نامه‌هایی در ارتباط با آسفالت روستاها دارند. در همین راستا به حدود 9 هزار و 337 تن قیر نیاز بود که تاکنون بیش از پنج هزار تن آن واگذار شده است و خوشبختانه نهضت آسفالت در روستاهای اصفهان رخ داده است.

در این رابطه علیرضا صادقی دهیار روستای خارا در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا با اشاره به آسفالت معابر روستا، گفت: با پیگیری انجام شده با بنیاد مسکن و اختصاص قیر یارانه ای حدود 12 هزار متربع از کوچه ها و خیابان های روستای خارا جهت تسهیل در رفت آمد وسائل نقلیه و جلوگیری از ایجاد گرد و خاک قیر پاشی و آسفالت شد.

وی هزینه این پروژه را حدود 2 میلیارد ریال اعلام کرد.

همچنین علیرضا محمدی دهیار روستای کمال آباد نیز از آسفالت ریزی و زیر سازی  در سطح کوچه ها و خیابان های و میادین روستای خود خبر داد و افزود: بر اساس توافق با بنیاد مسکن و اختصاص قیر یارانه ای حدود 25 هزار مترمربع از کوچه ها و خیابانها و میادین روستای کمال آباد قیر پاشی و آسفالت شد.

وی هزینه قیر پاشی و آسفالت را حدود 4 میلیارد ریال عنوان و از زیرسازی 25000 متر مربع از معابر خاکی با هزینه ای بالغ بر 320 میلیون ریال خبر داد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.