اصفهان شرق

رشد درخت میوه بر پشت بام منزل کشاورز دستجردی/ وقتی درخت پشتکار میوه داد

کدخبر: 104051
1395/03/16 در ساعت 12:40

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن ماه سال ۹۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را شامل۱۰ ویژگی، چهار ضرورت و هشت الزام تحقق اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که عدالت اجتماعی، تکیه بر ظرفیت های داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، رشد بهره‌وری، اقتصاد دانش‌بنیان از جمله مهمترین محورهای این شعار بودند.

در این مدت دستگاه های مختلف از جمله بسیج سازندگی تلاش کردند که به روش های مختلف گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند.

در این راستا جانباز دفاع مقدس در اقدامي قابل توجه در پشت بام منزل خود درختان ميوه اي که  با آب و هواي خشک و کويري سازگار باشد، کاشته است.

DSC08237

حسین خدامی هدف از این کار را چنین بیان کرد: شغل اصلی من و پدرم کشاورزي بود. به علت جانبازي و عوارض قلبي که گريبانگيرم شد، امکان و توان کار در مزرعه را از دست دادم ولي بعلت علاقه زیاد به امر تولید و کشاورزی و هم چنین تحقق شعار سال در حد وسع و اندازه خود، سعي کردم تا حد امکان استعداد و علاقه ام را در منزل دنبال کنم. از اين رو اقدام به کاشت درختان میوه و صیفی جات در پشت بام منزل خود کردم.

وي مدت زمان اجراي اين کار را سه سال عنوان کرد و افزود: حدود سه سال است درپشت بام منزل درختانی مثل گیلاس، انگور، انجیر و خرمالو و توت و هم چنین صیفی جاتی مثل تره، پیازچه، گوجه، خیار و  شوید که با آب و هوای ما سازگار دارد، را کشت مي کنم. از اين طريق توانسته ام بخشي از مايحتاج خانوادگي و يا بستگان را از اين راه تامين کنم.

وي در پايان پرورش زنبور عسل را جزو برنامه هاي کاري بعدي خود دانست و در توصيه اي به جوانان گفت: شعار دادن در هر کاری فایده ای ندارد.  با توکل بر خدا و اقدام عملی و پشتکار می توان به نتیجه ی مورد نظر رسید. از جوانان می خواهم از تمام امکانات حتی کم در جهت ابادانی روستا، شهر و کشور اقدام عملی انجام دهند.