سرویس: اخبار شهرستان 13:24 - شنبه 15 خرداد 1395

در مراسم گرامیداشت 15 خرداد در ورزنه مطرح شد؛

موفقیت در همه عرصه‌ها نیازمند دین‌محوری است/ امنیت امروز کشور در سایه رهبری امام خامنه ای

ویژه مراسمی صبح امروز همزمان با سالروز قیام 15 خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره 103 شهید شهر ورزنه و همچنین تجدید میثاق با خمینی کبیر در گلستان شهدای شهر ورزنه و همچنین مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، صبح امروز و همزمان با سالروز قیام 15 خرداد و همچنین بیست و هفتمین سالروز رحلت جانگداز خمینی کبیر، مراسم ویژه ای با حضور مردم ولایتمدار شهر ورزنه برگزار شد.

IMG_6555

حجت الاسلام عبدالرسول باقری استاد حوزه و دانشگاه، برگزاری مراسم هایی از این دست را فرصت مناسبی برای بازخوانی و مرور اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) فرصت مناسبی برای معرفی ابعاد شخصیتی، اصول و مبنای اعتقادی معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی بر ادامه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدا تاکید و اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است و خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست.
استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی افزد: قیام امام خمینی(ره) تنها برای رضای خداوند بود و خداباوری، دعوت به توحید و دین‌محوری از دیگر ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار است.

حجت‌الاسلام احمد باقری استاد حوزه و دانشگاه نیز به عنوان سخنران دیگر با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در تاریخ معاصر ایران اسلامی گفت: امام خمینی(ره) ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی را با ایستادگی در برابر ظلم و حکومت ستم‌شاهی در جامعه نهادینه ساخت.

وی با اشاره به تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست از دیدگاه امام خمینی(ره) افزود: دشمنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند دین را از زندگی مردم خارج کنند اما امام دین را به متن جامعه آورد و نشان داد موفقیت در همه عرصه‌ها نیازمند دین‌محوری است.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه امام همواره بر وحدت امت اسلامی تأکید داشتند، یادآور شد: عدم اتکا و اعتماد به قدرت‌های استکباری از مبانی امام بود چراکه هر کشوری که به قدرت‌های استکباری اعتماد کرده دچار ضرر و زیان شده است.

در پایان با اشاره به رهبری مقام معظم رهبری گفت: کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران در ناآرامی و جنگ به سر می‌برند اما کشور ما با رهبری‌های مقام معظم رهبری در آرامش و امنیت قرار دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.