سرویس: اجتماعی 07:00 - شنبه 15 خرداد 1395

کارشناس فضای مجازی:

هر ایرانی روزانه ۱۴۴ دقیقه صرف بازی آنلاین می‌کند/ خرید روزانه ۵۰۰ میلیون تومان «جِم»

به گفته یک کارشناس فضای مجازی، بازی‌های آنلاین روزانه ۱۴۴ دقیقه از وقت کاربران ایرانی را می‌گیرد و هر روز ۵۰۰ میلیون تومان ارز از کشور خارج می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، هر ایرانی روزانه 144 دقیقه زمان خود را صرف بازی‌های آنلاین می‌کند و در این میان بازی «کلش آف کلنز» بیشترین سهم را داراست.

مومن‌نسب کارشناس فضای مجازی در این ارتباط می‌گوید: 20 میلیون ایرانی روزانه 144 دقیقه وقت خود را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند.

وی معتقد است که هر چقدر تحریم‌ها بیشتر شد، سرعت اینترنت و کاربران آن افزایش یافتند و واردات گوشی‌های هوشمند نیز آسانتر شد و همه این موارد به موضوع جنگ نرم و تغییر فرهنگ باز می‌گردد.

این روزها بازی کلش آف کلنز تبدیل به بازی محبوبی در میان مونث و مذکر، پیر و جوان شده است و تقریبا همه یک نسخه از این بازی آنلاین را در گوشی خود نصب کرده‌اند.

این بازی علاوه بر وقتی که از مخاطبان خود می‌گیرد، با ترفند «پیشرفت سریع» اقدام به فروش «جم» به کاربران می‌کند.

کاربرانی که می‌خواهند به سرعت پیشرفت کرده و قبیله خود را به یک ابرقدرت تبدیل کنند، با پرداخت هزینه‌ای، اقدام به خرید «جم» می‌کنند.

به گفته این کارشناس فضای مجازی این روزها روزانه حداقل 50 و حداکثر 500 میلیون تومان «جم» به فروش می‌رسد و همه این پول‌های مجازی، سرمایه‌ای هستند که غربی‌ها از ایران خارج می‌کنند.

خرید گیفت کارت‌های گوگل برای بدست آوردن «جم» موجب می‌شود که ارز فراوانی از کشور خارج شود و جالبتر اینکه اکنون این اقدام در این تسهیل نیز شده است.

خرید ایرانی‌ها از کلش آوکلنز با کارت شتاب تسهیل شد

برای سهولت کاربران ایرانی، خرید ریالی در بازی کلش ممکن شد. کلاهبرداری از گیمرها، جریان خرید و فروش های این بازی و خروج ارز از کشور از جمله مشکلات خریدهای درون برنامه‌ای چنین بازی هایی است.

برای سهولت کاربران ایرانی، خرید ریالی در بازی کلش آو کلنز با کارت های شتاب ممکن شده است.

پس از آمریکا و هند، ایران بیشترین بازدید از سایت  این بازی و بیشترین گیمرها در این بازی را دارد.

پیش از این خرید جم در بازی «نبرد قبایل» (Clash of Clans) با واسطه و به صورت ارزی انجام می‌شد.

کلاهبرداری از طرفداران این بازی و خروج ارز از کشور از جمله مشکلات خریدهای درون برنامه ای این بازی بوده است.

این امکان هم اکنون تنها از طریق بازار فروشگاه برنامه های اندرویدی کافه بازار فراهم است.

اکنون که مشکلات سوء استفاده های احتمالی برطرف شده، مشکل خروج ارز همچنان به قوت خود باقی است.

تجربه مشابه بازی کلش 3 سال پیش در جریان بازی تراوین در ایران رخ داد که به مسدود شدن این بازی انجامید.

در جریان مسدود شدن بازی‌ آنلاین تراوین اعلام شد که در دلیل نبود نظارت  مقادیر هنگفتی ارز از مملکت خارج می‌شود، پولی که در ایران به آن مالیات و عوارضی تعلق نمی‌گیرد.

در آن زمان سازندگان بازی‌های رایانه‌ای معترض شدند که میلیاردها تومان پولی که تنها تعداد اندک و انگشت شماری از بازی‌های آنلاین خارجی طی پنج سال گذشته از ایران خارج کرده‌اند چندین برابر بودجه‌ای‌ است که به بازی سازی‌های ایران طی 10 سال گذشته تخصیص یافته است.

اکنون این سوال مطرح است که از طریق همکاری سازندگان این بازی با یک مارکت ایرانی، آیا ابهامات خروج بی ضابطه ارز از کشور برطرف شده است؟

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.