سرویس: سیاسی 11:00 - شنبه 15 خرداد 1395

از مدافع حرم تا مامور مبارزه با فساد

شغل جدید نمایندگان ادوار مجلس نهم چیست؟

فعالیت پس از دوران نمایندگی، دغدغه این روزهای نمایندگان ادوار مجلس نهم است. با پایان کار مجلس نهم صندلی‌های سبز نمایندگان تغییر رنگ می‌دهد؛ یکی به فعالیت گذشته، یکی…

به گزارش اصفهان شرق،  فعالیت پس از دوران نمایندگی، دغدغه این روزهای نمایندگان ادوار مجلس نهم است.

 با پایان کار مجلس نهم صندلی‌های سبز نمایندگان تغییر رنگ می‌دهد؛ یکی به فعالیت گذشته، یکی هم به پیشنهادات جدیدش فکر می کند؛ البته هستند نمایندگانی هم که پس از دروان نمایندگی سنگر عوض می‌کنند و به خط می زنند.
اینکه “نمایندگان تهران و برخی از نمایندگان استان ها بعد از دوران نمایندگی چه می‌کنند؟” در نگاه اول احتمالات زیادی را به ذهن متبادر می‌کند، چراکه بسیاری از مجلس‌نشینان قبل از ورود به عرصه تقنینی کشور در سمت‌های کلیدی و مهمی فعالیت داشتند، اما یکی از موضوعات جالب در مورد چهره‌های شاخصی که سال‌ها در رده‌های اول کشور و به‌عنوان قانونگذار در مجلس حضور داشتند، شغل و سمت‌ آنها پس از خروج از کسوت نمایندگی مردم تهران است.
حال این سوال مطرح است که “نمایندگانی که چهارسال راه میدان بهارستان را برای حضور در ساختمانی هرمی‌شکل در شرق این میدان در پیش می‌گرفتند، از این پس سر چه‌کاری حاضر می‌شوند؟
تدریس می کنم
غلامعلی حدادعادل، در پاسخ به این سوال که روزهای پس از دروان نمانیدگی خود را چگونه سر خواهید کرد؟ گفت: از این پس در همان سنگرهای قبل از نمایندگی حضور خواهم داشت؛ در همان فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در همان شورای تحول علوم انسانی و در همان عرصه تدریس و پژوهش در دانشگاه خواهم بود.
 فسادستیزی
احمد توکلی که یک از چهره های اقتصادی مجالس به حساب می آید در پاسخ به سوال مذکور گفت:  بنده در سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت فعالیت خواهم کرد.
وی همچنین ادامه داد: ان‌شاءالله بقیه عمر خود را برای دفاع از حقوق شهروندی و مبارزه با فساد صرف می‌کنم.
مدافع حرمم
اسماعیل کوثری دیگر نماینده مردم تهران در دوره‌های هشتم و نهم و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که در پاسخ به سؤال ما تأکید کرد: اگر اجازه دهند به‌عنوان مدافع حرم به سوریه خواهم رفت.
پیشنهادات زیاد است
حسین طلا که در دورهٔ نهم مجلس، نایب‌رئیسی کمیسیون اجتماعی را به‌عهده داشت، در پاسخ به سؤال مذکور گفت: در حال حاضر چند پیشنهاد مطرح شده اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.
به دانشگاه برمی گردم
لاله افتخاری یکی از ۴ نماینده زن دوره نهم مجلس از حوزه انتخابیه تهران بود که در این باره می‌گوید: “عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد بودم و اکنون چند روزی است که به دانشگاه بازگشته‌ام، همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم نیز فعالیت خواهم کرد”.
سِمت دارم
سیدمهدی هاشمی هم که در انتخابات دوره نهم مجلس از حوزه انتخابیه تهران راهی بهارستان شد و در حال حاضر رئیس فدراسیون تیراندازی است، در این باره می‌گوید: “من از جمله نمایندگانی بودم که با حفظ سمت، نماینده مجلس شدم و فعلاً هم در فدراسیون تیراندازی هستم .
به سپاه برمی گردم
“علی‌اصغر زارعی” نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در واکنش به پایان فعالیت کاری خود در نهمین دوره مجلس گفت: به عرصه سپاه و دانشگاه بازمی‌گردم.
طبیبم
علیرضا مرندی دیگر نماینده مردم تهران در پارلمان بود که به‌علت سنش نتوانست کاندیدای انتخابات مجلس دهم شود. او نیز به‌گفته خودش قرار است در کسوت ریاست فرهنگستان علوم پزشکی، تدریس در دانشگاه و طبابت کار خود را ادامه دهد.
استادیم آرزوست
حجت‌الاسلام “غلامرضا مصباحی‌مقدم” نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در واکنش به پایان فعالیت کاری خود در نهمین دوره مجلس گفت: امروز بنده احساس خوشایندی دارم اکنون به دانشگاه امام صادق (ع) بازمی‌گردم و وظیفه استادیم را انجام می‌دهم.
فعلا بیکارم !
“سیدمحمدحسین میرمحمدی” نماینده گلپایگان و خوانسار با اشاره به پایان فعالیت کاری خود در نهمین دوره مجلس گفت: هنوز مشخص نیست بعد از نمایندگی به چه کاری مشغول می‌شوم.
 کارمندم
فاطمه رهبر دیگر نماینده زنی بود که مورد اعتماد مردم تهران در سه دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس قرار گرفت و حالا که از راه‌یابی به مجلس دهم بازمانده، چنین می‌گوید: “ما سربازان نظام هستیم و فرقی ندارد که کجا خواهیم بود. در کشورمان به‌قدری کار وجود دارد که گوشه هرکدام را بگیری، خدمت به نظام است. اما با این تفاسیر بنده کارمند رسمی سازمان صدا و سیما هستم.
البته از جاهای دیگر پیشنهاداتی شده که ان‌شاءالله پس از جمع‌بندی نهایی یکی از آنها را انتخاب می‌کنم اما چون کارمند رسمی سازمان هستم، اکنون هدف‌گذاری‌ام همان سازمان است”.
کلاس دارم
مجتبی رحماندوست نویسنده و شاعری است که در دوره نهم مجلس نمایندگی مردم تهران را به‌عهده گرفت. او نیز در پاسخ به این سؤال “با اتمام دوره نمایندگی خود، چه می‌کنید؟” گفت: کسانی که در دستگاه اجرایی دیگری مشغول بودند و ۴ سال به مجلس آمدند، مانند دری هستند که با فنر نگهش داشته باشند و وقتی رها شوند، سر جای خود برمی‌گردند.
“بنده نیز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستم و با اتمام دوره نمایندگی سر کلاس درس برمی‌گردم. البته وقتی دوره نمایندگی تمام می‌شود، به نمایندگان پیشنهاداتی می‌شود. بنده تصمیم دارم کار اصلی خود را تدریس در دانشگاه قرار دهم اما اگر در موضوعاتی مثل نظارت مجلس بر دستگاه‌های اجرایی، ایثارگران و عدالت اجتماعی زمینه کاری به وجود آید، پس از ارزیابی اگر ببینم حضورم در آن مسند، مثبت تلقی می‌شود، می‌پذیرم”.
کارم شروع شده …
مهدی کوچک‌زاده دیگر نماینده پایتخت نشینان در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس در این باره می‌گوید که استخدام دانشگاه است و چند روزی می‌شود که کار خود را در دانشگاه شروع کرده است.
سنگرم تدریس است
حسین نجابت هم که نماینده مردم تهران در دوره نهم بود و در دوره دهم نتوانست از حوزه انتخابیه شیراز در خانه ملت حضور یابد، می‌گوید: “عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد هستم و با اتمام دوره نمایندگی در سنگر تدریس ادامه فعالیت خواهم داد”.
 پژوهش می‌کنم
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان یکی دیگر از نمایندگان مردم تهران در دوره‌های هشتم و نهم بود که سابقه قضاوت و حضور در عرصه‌های اجرایی زیادی را دارد اما به‌گفته خودش تصمیم دارد از این پس در همان مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه فعالیت دهد و به امور پژوهشی بپردازد.

شفاف

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.