سرویس: اجتماعی 11:00 - جمعه 14 خرداد 1395

بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

روحانیت باید با جهاد و مبارزه بدعت‌ها علیه امام را خنثی کند

در بیانیه جامعه روحانیت آمده است: روحانیت معظم باید با علم و جهاد و مبارزه با بدعت‌ها و منکرات و توطئه‌هایی که در گوشه‌ و کنار درصدد انحراف و یا خاموش کردن آثار این نور الهی هستند، خنثی کنند.

به گزارش اصفهان شرق، جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) آورده است: چهاردهم خرداد یادآور عروج ملکوتی امام آن گوهر یگانه مصداق بارز آیه شریفه «ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین» بود؛ تنها نیت‌های پاک و صاحبان عمل خالص و در یک کلمه متقین توانایی درک ابعاد شخصیتی و تفسیر سیره آن قرآن ناطق را دارند.

بیانیه جامعه روحانیت می‌افزاید: امام با نوشیدن شهد شیرین ولایت همه وجود خود را در اقیانوس بی‌کران بندگی و خدمت غرق کرد و مطیع مخلص ولی‌الله الاعظم(عج) بود، امام خمینی (ره) یک مسیر بیشتر نداشت و آن پیمودن صراط اقوم بود. هدف امام نجات جامعه بود و نوآوری ایشان در عملی کردن احکام و معارف اسلامی در میان مردم بود و او همه اعمالش را با قرآن تطبیق می‌داد.

در این بیانیه آمده است با گذشت بیست و هفت سال از پرواز ملکوتی آن پروانه هنوز راه و افکار امام می‌درخشد و هر روز فرازهایی از نبوغ ایشان متبلور می‌شود و مخاطبان جدیدی پیدا می‌کند.

جامعه روحانیت مبارز ضمن گرامیداشت این روز و تاکید بر حمایت از خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از همه خادمان این ملت شریف می‌خواهد که نگذارند مشکلات و کاستی‌های جامعه ما را از فرهنگی که بنیان‌گذار آن امام بود، منحرف گرداند.

در این بیانیه آمده است بر همه دانشمندان، پژوهشگران و فضلا و محققین حوزه‌هاست که در زمینه شناخت ابعاد امام و معرفی آن به جامعه اهتمام بیشتری ورزند و روحانیت معظم نیز باید توشه راهش را از کلام و اعمال امام برداشت نماید و با علم و جهاد و مبارزه با بدعتها و منکرات و توطئه‌هایی که در گوشه‌ و کنار درصدد انحراف و یا خاموش کردن آثار این نور الهی هستند خنثی کنند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.