سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 20:10 - چهارشنبه 25 دی 1392

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان؛

کشت محصولات کشاورزی باید متناسب با نیاز بازار باشد

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان گفت: کشت محصولات کشاورزی باید بر اساس نیاز مردم و بازارهای هدف صادراتی انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، مهدی بصیری در کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان اظهار کرد: ارائه برنامه کشت برای کشاورزان که بر اساس نیاز بازار داخل و امکان صادرات به بازارهای هدف صادراتی باشد، از وظایف دولت است.

مسئول کمیته آب اتاق اصفهان گفت: در کشورهای توسعه‌یافته کشت بر اساس نیاز مردم و بازارهای هدف صادراتی انجام می‌شود، ولی متأسفانه در ایران این برنامه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت با برنامه‌ریزی بایستی تولید محصولات کشاورزی با مزیت را در اولویت قرار دهد و از صرف سرمایه‌های ملی و انسانی در تولید برخی از محصولات کم‌بازده جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: واردات برخی از محصولات کشاورزی که هزینه تولید آن در ایران بسیار بالاست باید تقویت شود و به‌جای آن محصولات مزیت‌دار در کشور کشت و صادر شود.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در ادامه این جلسه با طرح این پرسش که در شرایط خشک‌سالی کشاورزان چه باید انجام دهند گفت: در شرایطی که استان با چالش آب روبه‌روست باید راهکارهای جدید و علمی از سوی محققان و  فعالان این بخش  مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

حمیدرضا مؤمنی خواستار انجام تحقیق و پژوهش بر کشاورزی استان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش شد و گفت: موضوعاتی از قبیل کشت برون‌مرزی، آب مجازی و کشت گلخانه‌ای باید مورد بررسی قرار گیرد.

رییس انجمن خبرگان کشاورزی استان در این جلسه خواستار فعال شدن تشکل‌های صنفی کشاورزی در موضوع کمبود آب استان شد و گفت: بارگذاری بیش از اندازه باعث خشک شدن رودخانه زاینده‌رود شده و تشکل‌ها باید در این راستا راهکارهای حقوقی را دنبال کنند.

اسفندیار امینی خواستار پیگیری حقوقی حق‌آبه ‌داران استان اصفهان از رودخانه شد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجوزهای متعدد توسعه کشت گلخانه‌ای در استان شد و گفت: بر اساس ظرفیت‌ها باید کشت گلخانه‌ای توسعه پیدا کند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.