اصفهان شرق

دیکته بی‌بی‌سی به زنجیره‌ای‌ها/ حقیقت ادعای پیغام امام به کارتر چه بود؟

کدخبر: 103778
1395/03/13 در ساعت 16:36

به گزارش اصفهان شرق، در روزهای گذشته بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گزارشی مخدوش که مهر سند بر روی آن حک شده است مدعی شد که امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب از طریق برخی شخصیت‌ها به کارتر رئیس‌جمهور آمریکا پیغامی محرمانه فرستاده بودند.

این ادعا پیش از این از سوی افرادی چون ابراهیم یزدی دبیرکل گروهک نهضت آزادی در جهت تحریف امام(ره) بارها مطرح شده بود و البته این بار بی‌بی سی با استناد به اسناد تازه از طبقه‌بندی خارج شده آمریکا این مدعای مخدوش را تکرار کرده است.

نیاز آمریکا به رابطه با ایران زمینه‌ساز تحریف امام
طبیعی است که شیطان بزرگ در بازنشر آنچه میان طرفین رد و بدل شده است دست به تحریف بزند تا آنچه که می‌خواهد را به اثبات برساند و ناظر بر این استدلال نیاز امروز آمریکا به ارتباط با ایران اسلامی و نفوذ در ابعاد گسترده در کشور ما است، از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و مسائل امنیتی و اطلاعاتی.

اما حقیقت این پیام چه بوده است؟ ماجرا بسیار واضح و روشن است و نکته ابهام‌آمیزی در تاریخ وجود ندارد و اگر وجود داشت آمریکا در سه دهه گذشته از انتشار آن برای مخدوش ساختن چهره حضرت امام(ره) اجتناب نمی‌کرد.

1670094_388

حقیقت ادعای پیغام امام به کارتر چیست؟
بر اساس اسناد متقن تاریخی در 18 دی ماه 1357 یعنی دو روز پس از کنفرانس گوادلوپ دو نفر از طرف ژیسکاردستن رئیس‌جمهور وقت فرانسه و جیمى کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا مستقیما براى امام(ره) پیغامی آوردند.
بر اساس این اسناد غیرقابل انکار، کارتر به‌ رغم تعهدات و قرارهاى بین‌المللى رسما در پیغام خود ضمن دخالت در اوضاع ایران گفته بود «ما از دولت بختیار حمایت خواهیم کرد و بهتر آن است حضرت آیت‌الله از دولت بختیار حمایت کنند و یا حداقل سکوت کنند. بهتر است حضرت آیت‌الله براى رفتن به‌ ایران عجله‌ نکنند.»

کارتر در ادامه پیغام خود به امام(ره) ایشان را به کودتا تهدید کرده بود.
تعیین تکلیف کارتر برای انقلاب اسلامی ایران و ملت مسلمان ایران با پاسخ کوبنده رهبر انقلاب مواجه می‌شود، پاسخی که بی‌بی‌سی به بخش‌هایی از آن اشاره کرده و نفس این پیغام را بدون اشاره به پیش‌زمینه‌های آن مورد تحلیل قرار می‌دهد!

پاسخ قاطعانه امام به رئیس‌جمهور آمریکا
امام خمینی(ره) در پاسخ به کارتر همزمان بر روی دو مسئله تاکید می‌کند؛ نخست آن که «در صورت مداخله آمریکا اعلام جهاد خواهند داد» و دوم «ایران را به حال خود واگذارید».

مطالعه عین پاسخ امام که در صحیفه امام، جلد 5، صفحات 375 -377 منتشر شده جالب و عبرت‌آموز است، «قضیه کودتا. الان از ایران به من اطلاع دادند که یک کودتاى نظامى در شرف تکوین است و مى‏‌خواهند کشتار زیادى بکنند؛ و از من خواسته‌اند کالاهاى آمریکایى را تحریم کنم، و به آمریکا اخطار کنم که اگر چنین کودتایى بشود از چشم شما مى‏‌بینند؛ و اگر شما حسن‌نیت دارید باید جلوگیرى کنید. براى من گفته‌‏اند، پیغام داده‌‏اند، که اگر کودتاى نظامى بشود، حکم جهاد مقدس باید داد. من کودتا را نه به صلاح ملت مى‌دانم، و نه به صلاح آمریکا؛ اگر (کودتا) بشود از چشم شما می‌دانیم. من نمى‌دانم ملت آمریکا بعدها چه خواهد کرد؛ و من به حکم اینکه یک شخص روحانى هستم، و مصلحت بشر را همیشه در نظر دارم و مصلحت ملت خودم را در نظر دارم، به شما توصیه مى‌کنم که جلوى این خونریزی‌ها را بگیرید و نگذارید این خونریزی‌ها تحقق پیدا کند؛ و ایران را به حال خود واگذارید؛ که اگر بکنید، نه گرایش کمونیستى خواهد داشت و نه سایر مکاتب انحرافى؛ نه تسلیم شرق و نه تسلیم غرب خواهد شد.»

دلیل تکرار ادعاهای بی‌بی‌سی از سوی اصلاح‌طلبان
حقیقت آنچه که بی‌بی‌سی ارگان رسانه‌ای روباه پیر از آن با عنوان «پیام محرمانه آیت‌الله خمینی به کارتر» یاد می‌کند پاسخ حضرت امام(ره) به پیغام تهدید‌آمیز کارتر و هشدار ایشان به اعلام جهاد علیه آمریکا بوده است  و اینکه رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی گزارشات مخدوش بی‌بی‌سی را  بدون هیچ تحلیل و ارزیابی بازنشر می‌کنند جای تامل دارد!

پروژه تحریف امام(ره) از مدت‌ها پیش آغاز شده است، اصلاح‌طلبان این پروژه را از کارفرمای اصلی یعنی آمریکا و انگلیس تحویل گرفته و در رسانه‌های خود آن را دنبال می‌کنند.

آنچه در پایان قابل ملاحظه و تامل است،‌ سکوت تعجب‌آور موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در قبال این تحریف مسلم از سوی دنباله‌روی‌های بی‌بی‌سی در رسانه‌های داخلی است.

منبع: کیهان