سرویس: سیاسی 09:30 - پنجشنبه 13 خرداد 1395

مهدی فضائلی؛

آن 14 خرداد فراموش نشدنی!

خامنه ای، خمینی دیگری شد تا راه امام و مکتب امام نه تنها استمرار یابد بلکه مسیری رو به رشد را طی کند و به سوی تمدن نوین اسلامی پیش برود.

به گزارش اصفهان شرق، تحلیلگر بی بی سی: “آنچه آیت الله خامنه ای را از بسیاری از رهبران وحاکمان تاریخ معاصرایران متمایزمی کند، نگاه منطقی وعملگرایانه او به سیاست است. آیت الله خامنه ای برخلاف بسیاری ازرهبران ایران مرد عکس‌العمل های آنی نیست… زندگی سیاسی علی خامنه ای نشان می‌دهد که اوهیچ وقت شتابی برای گرفتن قدرت نداشته است.”
علیزاده- بی بی سی:”آقای خامنه ای چه ما دوست داشته باشیم چه منتقدش باشیم،معماربزرگ گرفتن تضمین امنیتی برای نظامی به اسم جمهوری اسلامی بوده اند که توسط دشمنانش از اطراف محاصره شده.ایشان از سال 2004 به این طرف با هوشمندی بسیارزیاد ایران را از فضای تدافعی به فضای تهاجمی چرخاند و معمار این حرکت ایت الله خامنه ای بود.این چرخش دارد جواب می دهد و قدرت نظامی ایران افزایش یافته.”
توماس فریدمن- نیویورک تایمز:”آیت الله خامنه ای یکی از بهترین مذاکره کنندگان دنیاست.”
عطاءالله مهاجرانی- بی بی سی:”من که آیت الله خامنه ای را می شناسم به عنوان منتقد ایشان اقرار می کنم که یک نقطه خاکستری حتی نه تاریک، در زندگی اقتصادی ایشان و خاندانش نمی شود پیدا کرد.”
رویترز:”هیچ مدرکی که آیت الله خامنه ای از دارایی های در اختیارش برای استفاده شخصی برداشت کرده باشد پیدا نکردیم.”
علیرضا نوریزاد:”آقای خامنه ای شخصا” یک زندگی درویشی دارد،خیلی هم ساده زندگی می کند منتها شیک پوش است.”
اینها براساس “الفضل ما شهد به الاعدا” تنها گوشه ای کوچک ازاعترافات دشمنان است که از سر ناچاری و بعضا” انصاف بیان کرده اند.
بیست و هفت سال پیش در چنین روزهایی و در حالی که روح خدا به ملکوت اعلی پیوسته بود و همراه با عروج او، هزاران ایرانی و غیر ایرانی در تلاطم و اضطراب که نه ،در حال جان تهی کردن بودند و در آن سو،دشمنان نظام و انقلاب مترصد دیدن هرج و مرج و جنگ داخلی و نزاع بر سر قدرت و سرانجام سوت پایان انقلاب، تصمیمی معجزه گون توسط مجلس خبرگان به همه این اضطراب ها و دلشوره ها و آن امیدها و انتظارات پایان بخشید.
چهاردهم خرداد سال 68 یک روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است.بزنگاهی که نهاد مردمی خبرگان در مدت کوتاهی در آن فضای پر التهاب و حساس، تصمیمی ماندگار گرفت. تصمیمی که طی این بیست و هفت سال هر روز بیش از گذشته به آن بالیده است.
در آنروز تاریخی ابتدا افراد برای شورای رهبری نظر دادند و در تمام پیشنهادها فقط نام آیت الله خامنه ای بود که در همه ترکیب هاتکرار شد.سپس پیشنهاد شد ابتدا برای شورایی یا فردی بودن رهبری رای گیری بعمل آید. اما در حالی که ایشان جزو موافقین شورای رهبری بود،رهبری فردی رای آورد! پس از این مرحله نیز نام ایشان تنها گزینه ای بود که مطرح شد و باز در حالی که ایشان تنها کسی بود که در مخالفت با رهبری خود صحبت کرد با رای قاطع خبرگان برای این مسئولیت خطیر انتخاب شدند.
جانشینی خمینی کار هرکسی نبود!به گفته رهبر انقلاب،امام خمینی “بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است. ” در نگاه آیت الله خامنه ای،”ویژگیهای بشری او«امام خمینی»، کمتر در افراد عادی پیدا میشود. اگر یکی از آن خصوصیات در فردی مشاهده شود، او انسان بزرگی به شمار میرود؛ چه رسد به آن‌که همه‌ی ویژگیهای ممتاز را یکجا در خود جمع کرده باشد. امام(ره) انسانی بسیار عاقل، دوراندیش، حکیم، آدم‌شناس، تیزبین، حلیم، متین و آینده‌نگر بود؛ که هرکدام از این صفات، کافی بود که شخصی را در مرتبه‌یی والا جای دهد و احترام همگان را جلب کند.” وبه باور امام خامنه ای “امام به وعده‌ی الهی اطمینان داشت.”
اما این امر دشوار یکبار دیگر در وجود شاگرد صالح و شایسته امام تکرار شد و خامنه ای، خمینی دیگری شد تا راه امام و مکتب امام نه تنها استمرار یابد بلکه مسیری رو به رشد را طی کند و به سوی تمدن نوین اسلامی پیش برود.
خامنه ای 77 ساله اکنون پیش قراول و سکاندار هدایت کشتی انقلاب و جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه نه فقط در ایران بلکه در منطقه ای است که تا شرق مدیترانه پیش رفته است. اگر فرزندان و تربیت شدگان خمینی آنروز در جبهه های غرب و جنوب ایران با دشمن می جنگیدند فرزندان خامنه ای امروز در لبنان و سوریه و عراق و یمن در برابر دشمن راست قامت ایستاده اند و البته این همه، همچنان از دم مسیحایی و ضرب بازوی پر توان و یداللهی روح خداست که انقلاب را به پیش می برد!
امام خامنه ای طی این بیست و هفت سال پر فراز و فرود نه تنها ایران اسلامی را از ورود به جنگ هایی مانند جنگ اول خلیج فارس در مرداد سال 1369 و جنگ با طالبان در سال 1375و در حالی که برخی اصلاح طلبان امروز بر طبل جنگ می کوبیدند،مصون نگه داشتند بلکه با حمایت موثر از دانشمندان و طرح های علمی، پیشرفت کشور درعرصه های مختلف از جمله تولید علم،نانو تکنولوژی،بیوتکنولوژی،هسته ای،هوا-فضا وصنایع دفاعی را رقم زده اند تا ایران اسلامی در این عرصه ها جزو کشورهای برتر جهان باشد.
خلف صالح خمینی با ایستادگی در برابر تهاجمات رنگارنگ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی خلیل وار سکان انقلاب را محکم نگاهداری کرده تا مسیر انقلاب از راه و مکتب خمینی منحرف نشود.
دست پرورده حضرت روح الله،امت خمینی را در حالی در مسیر پرچالش و متلاطم انقلاب اسلامی راهبری کرده است که برخی یاران دیروز،خسته از پستی و بلندی راه و یا گرفتار چرب و شیرین روزگار نه تنها اورا تنها گذاشتند بلکه خود موانعی دشوار در این مسیر شدند!
اما خامنه‌ای آنچنان تربیت شده بود که همچون استاد،مراد و محبوب خود سرزنش سرزنش کنندگان و تلاش دشمنان انسی و جنی ذره ای در اراده پولادین او برای پیمودن راه خدا خلل وارد نکند و هر روز مصمم تر و امیدوارتر از قبل با واقع بینی،آرمان های انقلاب و امام را دنبال کند.
آری ۱۴ خرداد ۶۸ ،فراموش نشدنی خواهد ماند چرا که دلهای زخم خورده و کام های تلخ و چشمان اشکبار و چهره های مصیبت زده و غمبار عاشقان خمینی با انتخاب شایسته خامنه‌ای مرحمی یافت،حلاوتی چشید،برقی زد و ابتهاجی یافت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.