سرویس: اجتماعی 08:30 - پنجشنبه 13 خرداد 1395

استاندار اصفهان خبر داد:

امکان تولید یک‌هزار مگاوات برق خورشیدی در شرق اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه دو شرکت آلمانی برای 2 نیروگاه خورشیدی اعلام آمادگی کرده‎‌اند، تصریح کرد: شرق اصفهان از انرژی خورشیدی خوبی برخوردار است و تا یک‌هزار مگاوات امکان تأمین انرژی خورشیدی را در اصفهان داریم.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار وزیر انرژی و ترابری و معاون وزیر اقتصاد ایالت یکی از ایالات آلمان و معاون وزیر اقتصاد یک از ایالات این کشور اظهار داشت: مبادلات اقتصادی ایران و آلمان در همه ادوار خوب و گسترده بوده است و پیش‌بینی می‌شود پس از برجام این مبادلات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شرایط برای انتقال تجربیات و گسترش گردشگری فراهم است، افزود: مدیریت استان از حضور هیأت‌های آلمانی در ایران و اصفهان استقبال می‌کند.

استاندار اصفهان در ادامه به بیان سابقه تاریخی و فرهنگی اصفهان پرداخت و عنوان کرد: اصفهان سابقه 5 هزار ساله دارد و 4 بار پایتخت ایران بزرگ بوده است و اکنون نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

وی بیان داشت: اصفهان 5 میلیون نفر جمعیت دارد و قطب صنعت کشور است و کارخانه‌های بزرگ فولاد، انرژی هسته‌ای، صنایع نظامی، پتروشیمی و هواپیماسازی در این استان مستقر هستند.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در کشاورزی نیز جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد، متذکر شد: بیشترین شهرت اصفهان به گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی آن است.

وی ادامه داد: اصفهان جز 10 شهر دیدنی جهان است و توسط یونسکو به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شده است؛ چرا که نیمی از رشته‌های صنایع دستی در اصفهان تولید می‌شود و سال آینده نیز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی خواهد بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه گردشگران از 86 کشور دنیا به اصفهان سفر کرده‌اند، ابراز داشت: بیشترین تعداد گردشگران از کشور آلمان بوده‌اند و این تعداد تا چندین برابر می‌تواند افزایش یابد.

وی بر افزایش ارتباطات و مناسبات با ایالات آلمان تاکید کرد و گفت: 15 درصد تولید ناخالص ملی بخش صنعت در اصفهان تولید می‌شود و این صنعت نیاز به تکنولوژی جدید و بازسازی و نوسازی دارد.

زرگرپور با بیان اینکه 9 هزار واحد صنعتی علاقمند به مشارکت و همکاری در این سه بخش هستند، اذعان کرد: کشور آلمان کشوری پیشرفته است و در برخی از رشته‌ها حرف اول را می‌زند و با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه‌های این کشور سال‌هاست که در ایران فعالیت می‌کنند، می‌توانند با واحدهای صنعتی اصفهان وارد مذاکره شوند.

وی اضافه کرد: 25 درصد فرآورده‌های نفتی در اصفهان تولید می‌شود و مدیریت استان علاقمند به توسعه انرژی‌های نو و پاک است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دو شرکت آلمانی برای 2 نیروگاه خورشیدی اعلام آمادگی کرده‎‌اند، تصریح کرد: شرق اصفهان از انرژی خورشیدی خوبی برخوردار است و تا هزار مگاوات امکان تأمین انرژی خورشیدی را در اصفهان داریم.

وی افزود: دولت برای انرژی پاک یارانه پرداخت می‌کند و فکر می‌کنیم که هم از نظر تأسیس و هم از نظر انتقال تکنولوژی بستر خوبی در اصفهان فراهم باشد.

زرگرپور با اشاره به اینکه در بخش سدهای بزرگ و خطوط سریع‌السیر قطار پروژه‌هایی تعریف شده است، گفت:‌در بخش زیربنایی نیز می‌توان سرمایه گذاری‌های خوبی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه صنعت آلمان و اصفهان از یکدیگر شناخت کافی دارند، یادآور شد: این شناخت یک مزیت است و با توجه به اینکه اتاق بازرگانی اصفهان قوی‌ترین اتاق بازرگانی کشور است و تحت حمایت دولت فعالیت می‌کند، مذاکره بیشتر با این اتاق می‌تواند در پیشرفت مذاکرات اقتصادی موثر باشد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان مرکزی برای مبادلات با کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان است و ورود به اصفهان می‌تواند پایگاهی برای ورود به کشورهای اطراف باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از جمله هتل‌سازی نیز مورد نظر استان است و بخش خصوصی می‌تواند در این رابطه مذاکرات جدی داشته باشد.

در ادامه وزیر انرژی و ترابری یکی از ایالت‌های آلمان نیز در این دیدار اظهارداشت: این هیأت متشکل از 3 ایالت شرقی از 16 ایالت آلمان است و خوشحالیم که توانسته‌ایم اقتصاد را پویا کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فعال ما علاقمند به همکاری مشترک با ایران هستند و من از طرف هر سه ایالت اعلام می‌کنم که علاقمند به توسعه مناسبات هستیم.

وزیر انرژی و ترابری یکی از ایالت‌های آلمان با بیان اینکه انرژی‌های تجدید پذیر و به ویژه انرژی بادی در این ایالت بسیار فراگیر است، گفت: در ایالت مکلنبورگ ـ فورپومرن آلمان 100 درصد انرژی بصورت تجدید پذیر انجام می‌شود و خوشحالم که در ایران هم به این انرژی‌ها اهمیت داده می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد ایالت زاکسن نیز اظهار داشت: در سفر به ایران و به خصوص اصفهان تحت تأثیر قرار گرفتیم و اصفهان را قلب فرهنگی و اقتصادی ایران می‌دانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.