اصفهان شرق

کشاورزان شرق اصفهانی پیشتاز در پرداخت زکات

کدخبر: 103625
1395/03/11 در ساعت 22:21

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در ورزنه، آمدن «زکات» در کنار «صلاة» نشان آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده و رابطه با مخلوق خداوند از راه اداى زکات برقرار می‌شود. همراهى این‌ دو به جهت اهمیت ویژه آنها است؛ زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامى از جایگاه خاصى برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بُعد اقتصادى و اجتماعى و … بسیار اهمیت دارد و ذکر زکات در کنار نماز نشانه جامعیت اسلام و همه جانبه‌نگرى دین مقدس اسلام است.

در این زمینه منطقه شرق اصفهان، به واسطه کشت وسیع غله در پرداخت زکات محصولات خود، پیشتاز بوده و هم اکنون نیز با وجود کشت کم محصول، شرکت خوبی در پرداخت زکات دارد.

به همین منظور در آستانه برداشت محصولات غله در شرق اصفهان، مسئولان اقدام به برگزاری جلساتی با محوریت این امر مهم، داشته و در جهت تشویق کشاورزان به این امر، توجه کافی دارند.

امشب، جلسه ای به همین منظور و با حضور شهرستانی و بخشی و همچنین کشاورزان در شهر ورزنه برگزار شد.

صادقی بخشدار با اشاره به اهمیت این موضوع، گفت: وظیفه همه مسئولان خصوصا روحانیت منطقه، پرداختن به موضوع زکات در جامعه و تشویق کشاورزان به پرداخت زکات محصولاتشان می باشد.

عباسی مسئول کمیته امداد ضمن ارائه آمار عملکرد کمیته امداد بخش در سال 94 ضمن اعلام همکاری امداد و تعامل با انجمن های خیریه در سطح بخش، بمنظور دستگیری بیشتر و بهتر از نیازمندان خواستار کمک جدی در این زمینه به ویژه تامین توشه برکت ماه مبارک رمضان (سبد کالا) توسط خیرین گردید.

دبیر ستاد زکات بخش بن رود آمادگی خود را بمنظور همکاری با ستاد زکات و به ویژه عاملین جمع آوری زکات در ثبت و ضبط فرمهای مربوطه و همچنین تامین خودرو مورد نیاز بمنظور حمل زکات کالایی به محل ستاد اعلام کرد.

گفتنی است، طی سال آبی گذشته و علی رغم کشت مقدار کمی از اراضی، مردم شرق اصفهان مانند همیشه، پیشتاز در پرداخت زکات بودند.