سرویس: اقتصادی 15:06 - سه شنبه 11 خرداد 1395

رئیس هیأت مدیره دامداران استان اصفهان:

کشاورز نباید 20 درصد کارمزد به بانک پرداخت کند

رئیس هیأت مدیره دامداران استان اصفهان گفت: بانک‌ها نرخ بهره را برای صنعتگران کاهش داده‌اند اما کشاورز باید 20 درصد کارمزد پرداخت کند؛ افتخارات یک مملکت نه به بانک‌هایش بلکه به تولیدات است.

به گزارش اصفهان شرق، سید موسی رهنمایی در حاشیه مراسم روز جهانی شیر اظهار کرد: شیر همان قدر که مغذی است، همان قدر هم فسادپذیر است اما در چند دهه گذشته با وجود این شرایط مشکلات کمتر بود.

وی افزود: بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ تولیدات داخلی است که ایشان در این حوزه دغدغه جدی دارند؛ باید به این نکته توجه کرد کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام هستند و تضعیف تولیدکننده داخلی و ضربه زدن به تولید داخلی یکی از راهکارهای آن‌هاست.

رئیس هیأت مدیره دامداران استان اصفهان بیان داشت: منفعت حمایت از تولید داخلی به تولیدکنندگان می‌رسد و این مبنای فکری ماست؛ در این زمینه قانون‌های بسیاری داریم که هزینه این قوانین را پیش از این پرداخته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: شأن تولیدکنندگان برخی رفتارها نیست و متاسفانه برخی از مسئولان و نمایندگان هم نمی‌دانند که در این زمینه قوانین وجود دارد.

رهنمایی عنوان کرد: باید با نمایندگان مجلس به طور مستمر صحبت کنیم و آن‌ها باید به وزرا در قالب بودجه سنواتی پول بدهند تا قوانین تصویب شود.

وی اذعان کرد: یک برند محصول 58 درصد افزایش قیمت داشت اما شیر را به همان قیمت می‌خرد و تنها محصولاتش را گران کرده است.

رئیس هیأت مدیره دامداران استان اصفهان تصریح کرد: یارانه نقدی و یارانه صنعت و … اشتباه است و یارانه باید به دهک‌های پائین پرداخت شود تا سرانه مصرف افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بانک‌ها نرخ بهره را از صنعتگران کاهش داده‌اند اما کشاورز باید 20 درصد کارمزد پرداخت کند؛ افتخارات یک مملکت به تولیدات است نه به بانک‌هایش.

رهنمایی ابراز داشت: از آن جایی که برخلاف مصوبه قانون شیر 1440 تومانی خریداری نمی‌شود، دامداران قادر به پرداخت اقساط نیستند که خواهشمندیم یکسال دیگر تمدید شود.

وی در پایان گفت: همان طور که دامداران به کشاورزان نگاه پشتیبانی دارند به کارخانه‌ها هم همین نگاه را دارند و می‌رسیم به روزی که کارخانه‌ها اقرار کنند که تولید کننده دامدار است و کارخانه تبدیل کننده است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.