سرویس: غیر تولیدی 13:39 - دوشنبه 10 خرداد 1395

ذوب آهن جام چهارم را گرفت؛

آخرین تیر ترکش فوتبال اصفهان به هدف خورد

ذوب آهن در شرایطی به این عنوان دست پیدا کرد که فوتبال اصفهان در جریان لیگ پانزدهم و رقابت های لیگ قهرمانان آسیا موفق عمل نکرده بود و در حقیقت ذوب آهن آخرین تیر ترکش فوتبال اصفهان بود که درست به هدف نشست.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، حتی تصور اینکه در پایان بازی ذوب آهن و استقلال در بازی فینال جام حذفی کاپ قهرمانی این بازی ها بر بالای دستان استقلالی ها برود اتفاقی تلخ و ناراحت کننده بود اما خوشبحتانه نمایش تحسین برانگیز ذوب آهنی ها ۱۲۰ دقیقه ادامه پیدا کرد و در نهایت نماینده فوتبال اصفهان موفق شد برای دومین سال متوالی به عنوان قهرمان جام حذفی معرفی شود.

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی موفق شدند استقلال را در ضربات پنالتی شکست دهند که حضور سیدمهدی رحمتی در درون دروازه یکی از نقاط قوت استقلال در طول این فصل بود و رحمتی به عنوان یک دروازه بان با تجربه در طول بازی های گذشته بارها و بارها ضربات پنالتی بازیکنان حریف را مهار کرده بود و اوج کار او در بازی استقلال در برابر نفت تهران رقم خورده بود اما تمرکز بالای ذوب آهنی ها باعث شد تا این تیم هر ۵ ضربه پنالتی خودش را گل کند و در حقیقت از نقطه قوت استقلال به این تیم ضربه لازم را بزند.

فشار بازی های ذوب آهن در این چند وقت اخیر انقدر زیاد بود که به جز دو مصدومی که در بازی قبلی این تیم در مقابل العین بر روی دست ذوب آهن ماند در بازی فینال هم تعویض های اجباری دست یحیی گل محمدی را بست اما بازیکنان جانشین بسیار خوب عمل کردند و این مسئله عاملی برای قهرمانی ذوب آهن شد.

ذوب آهن در شرایطی به این عنوان دست پیدا کرد که فوتبال اصفهان در جریان لیگ پانزدهم و رقابت های لیگ قهرمانان آسیا موفق عمل نکرده بود و در حقیقت ذوب آهن آخرین تیر ترکش فوتبال اصفهان بود که درست به هدف نشست.

تا قبل از انجام بازی فینال بین دو تیم استقلال و ذوب اهن بسیاری از هواداران فوتبال در ایران منتظر بودند تا استقلال بتواند ناکامی پرسپولیس در جریان مسابقات لیگ را جبران کند و سید مهدی رحمتی به عنوان کاپیتان استقلال جام قهرمانی را به بالای سر ببرد تا شاید باز هم شاهد موفقیت فوتبال دو قطبی باشیم اما قهرمانی ذوب‌آهن مهر تاییدی بر شایستگی فوتبال شهرستان‌ها بود که در این ۳ سال اخیر گوی سبقت را از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ربوده است.

در این ۳ سال اخیر در فوتبال ایران ۶ جام قهرمانی( ۳ لیگ برتر، ۳ جام حذفی) توزیع شده و جالب اینجاست که از این تعداد ۳ جام نصیب نمایندگان فوتبال اصفهان شده و ۲ جام هم به تیم های خوزستانی رسیده است و البته یک جام حذفی هم نصیب فوتبال تراکتورسازی شده تا قرمزو آبی تبدیل به ناکامان مطلق فوتبال ایران شوند.

امسال به واسطه حمایت های اسپانسر پیامکی از دو باشگاه پرسپولیس واستقلال آنها از لحاظ مالی مشکلی برای حضور در فوتبال ایران پیدا نکردند و از معدود سال هایی بود که سروصدای اعتراض بازیکنان پرسپولیس و استقلال به خاطر عدم دریافت حق و حقوقشان در نیامد ولی در مقابل در باشگاه مثل ذوب آهن شرایط مالی آنچنان روبراه نبود و بدهی میلیاردی این باشگاه که از سالها قبل بر روی دوش ذوب آهن باقی مانده در چند مرحله ذوب آهن را به مرز بحران برد ولی خوشبختانه در آخرین لحظات حل شد تا باشگاه از این شرایط نجات پیدا کند.

در حقیقت این عنوان قهرمانی اعتباری دو چندان به مجموعه ذوب آهن بخشید و مدیران این باشگاه می توانند درآینده نسبت به موفقیت تیمشان در میادین بین المللی هم امیدوار باشند.

به هر حال این تیم به واسطه تجربه ای که از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بدست آوردند برای سال اینده یکی از شانس های اصلی موفقیت در این مسابقات خواهد بود و مسئله مهم این است که کادر فنی و اسکلت اصلی این تیم حفظ شود.

به هر حال طبیعی است که از امروز ستاره های باشگاه ذوب آهن مد نظر بقیه مدعیان قرار گیرند و هر کس بخواهد تکه ای این گوشت قربانی را برای خودش بردارد ولی در نگاه اول ذوب آهن تنها در صورتی می تواند برای سال اینده هم امیدوار باشد که برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت بگیرد تا فوتبال اصفهان در فصل اینده هم بتواند موفقیت های خودش را تکرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.