سرویس: اقتصادی 10:30 - دوشنبه 10 خرداد 1395

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان:

قیمت محصولات در ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت/ مشکل قدرت پایین خرید مردم

اسماعیلی اظهار کرد: در حال حاضر به خاطر فصل و وجود تنوع، محصولات قیمت پایینی دارند و امیدواریم در ماه مبارک رمضان این کاهش قیمت ها ادامه داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق، رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان در گفتگو با صاحب نیوز، در خصوص نرخ انواع محصولات توزیعی گفت: در حال حاضر به خاطر فصل و وجود تنوع، محصولات قیمت پایینی دارند و امیدواریم در ماه مبارک رمضان این کاهش قیمت ها ادامه داشته باشد.

نوروز علی اسماعیلی با بیان اینکه قیمت ها روز به روز در حال کاهش است، اظهار کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد قدرت خرید مردم است.

وی یکی از بهترین راه کارهای برای توسعه و افزایش درآمد در حوزه میوه و سبزیجات را بسته بندی مناسب عنوان کرد و گفت: اگر جهاد کشاورزی به این حوزه ورود پیدا کند و فرهنگ آن را در بین مردم نهادینه کند نتیجه خوبی حاصل می شود.

اسماعیلی ادامه داد: اگر بسته بندی توسط کشاورزان بصورت مطلوب انجام گیرد در زمانی که وفور میوه وجود دارد برای تنظیم بازار می توان به صادرات روی آورد و به همین خاطر کشاورزان نیز با ضرر پایین تر مواجه خواهند شد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با بیان اینکه برای ماه مبارک رمضان خرما به اندازه کافی در سردخانه ها ذخیره شده است، گفت: با توجه به انواع مختلف آن قیمتش از ۲ تا ۶ هزار تومان متغیر است.

وی در مورد افزایش موقت برخی از میوه ها اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از موقع ها میوه ها نوبرانه می شوند با این افزایش روبرو می شویم مثلا هندوانه ۸۰۰ تومان شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه گیلاس در هفته گذشته سیزده هزار تومان بوده و در این هفته حدود ۸ هزار تومان شده است، ادامه داد: زردآلو فلکه بین شش تا ۱۰ هزار تومان و زردآلود تخم گروه اصفهانی بین ۲ تا پنج هزار تومان نیز می باشد که البته نرخ بالا بدلیل نوبرانه بودن است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.