سرویس: اجتماعی 20:26 - یکشنبه 09 خرداد 1395

فرماندار شهرستان اصفهان مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتی و اشتغال از اولویت‌های اصلی اصفهان در سال 95

فرماندار اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تکریم ارباب رجوع و مباحث اجتماعی از اولویت‌های اصلی شهرستان اصفهان در سال 95 است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، فضل‌الله کفیل در جلسه شورای مدیران فرمانداری اصفهان بر ضرورت توجه ویژه به مقوله‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تکریم ارباب رجوع و مباحث اجتماعی در سال جاری تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه معضل بیکاری یکی از جدی‌ترین نگرانی‌ها و آسیب‌های کشور و به‌ویژه شهرستان اصفهان است که باید با جدیت و حساسیت ویژه‌ای در این راستا گام‌های مهمی برداشته شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان اصفهان به لحاظ مهاجرپذیر بودن از دیگر شهرستان‌ها بالاتر است، افزود: اولویت اول دو موضوع «اشتغال» و «اقتصاد مقاومتی» است و هر گونه اقدامی در این راستا، ادای دین نسبت به جامعه خواهد بود.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه دو محور «اشتغال» و «اقتصاد مقاومتی» باید از مهم‌ترین دغدغه‌های بخشداران بوده و برای تحقق آن برنامه‌ریزی جامعی با نگاه بومی داشته باشند، خاطرنشان کرد: پرداختن به طرح‌های روستایی، نظارت بر اعتبارات روستاها و کاهش هزینه‌های غیرضروری و ارائه راهکارهای عملیاتی در اجرای طرح‌های اشتغال‌زا، در پیشبرد امور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کفیل در این رابطه تصریح کرد: در راستای سیاست های کلان دولت باید به گونه‌ای حرکت کنیم که خدمات ارتقا و هزینه‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به گزارش میزان جذب اعتبارات سال 94، از بخشداران خواست ضمن ارزیابی دقیق دستگاه‌های اجرایی از میزان جذب اعتبارات و نحوه هزینه آن، گزارشی جامع از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی به منظور ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و توزیع مطلوب‌تر اعتبارات سال جاری ارائه کنند.

فرماندار اصفهان در خصوص فعال‌سازی دهیاران، بر میزان عملکرد آن‌ها تأکید کرد و گفت: میزان درآمد، برخورد با تخلفات ساختمانی، فعالیت‌های عمرانی و نظارت دقیق بر اجرای آن‌ها و اشرافیت بر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ازجمله شروط لازم برای فعال‌سازی و ارزیابی عملکرد دهیاران است.

کفیل بر اهمیت تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و افزود: ما باید در جهت راضی کردن ارباب رجوع به گونه‌ای حرکت کنیم که آن‌ها قانع شوند که کارگزاران دولت با نهایت توان در خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها اقدام می‌کنند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.