اصفهان شرق

آخرین شانس ناکامان لیگ برای رسیدن به جام

کدخبر: 103450
1395/03/09 در ساعت 11:03

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از صاحب نیوز، چند اشتباه کوچک از جانب بازیکنان ذوب‌آهن کافی بود تا نماینده فوتبال ایران از چرخه لیگ قهرمانان آسیا خارج شود و این اتفاق در سالی که ناکامی های متوالی فوتبال اصفهان سایه ای بزرگ بر روی ورزش استان انداخته بود ناراحتی اهالی ورزش استان را بیشتر از قبل کرد. به هر حال ذوب آهن به عنوان با کیفیت ترین تیم ایرانی راهی مرحله یک هشتم نهایی شده بود و حداقل این انتظار وجود داشت که نماینده فوتبال اصفهان بتواند خودش را به جمع ۸ تیم برساند که این اتفاق عملی نشد.

با این وجود فینال جام حذفی فوتبال ایران آخرین فرصت را در اختیار ذوب آهن قرار می دهد تا سال تلخ فوتبال اصفهان را شیرین کند و با رسیدن به عنوان قهرمانی شادی را به خانه اصفهانی ها بیاورد. ذوب آهنی ها در سال گذشته هم تیم موفق این رقابتها بودند و در برابر نفت تهران به برتری دست پیدا کردند تا سومین عنوان قهرمانی جام حذفی را در کارنامه ثبت کنند و شاگردان یحیی گل محمدی اگر بتوانند امشب از سد استقلال عبور کنند از عنوان قهرمانی سال گذشته خودشان دفاع کرده اند.

اما برگزاری بازی فینال در شهر خرمشهر باعث شده تا در طی بیست روز گذشته صحبت های بسیار زیادی در مورد کیفیت استادیوم محل برگزاری این بازی در رسانه ها مطرح شود و بعد از اینکه ذوب آهنی ها درخواست کردند به خاطر شرایط چمن و فضای اطراف استادیوم این بازی در مکان مناسب تری برگزار شود استقلالی ها هم در این دو روز از شرایط استادیوم محل برگزاری بازی راضی نبوده اند و حتی کاپیتان این تیم یعنی سید مهدی رحمتی هم انتقاد بسیار زیادی نسبت به شرایط زمین استادیوم داشته است ولی به هر حال هر دو تیم مجبور هستند تا در همین شرایط به دیدار یکدیگر بروند و تکلیف قهرمان جام حذفی این فصل فوتبال ایران را مشخص کنند.

بدون شک بزرگترین مساله در مورد شرایط بازی فینال مربوط به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اسیا در سال ۲۰۱۷ است که باعث شده بازی امشب از حساسیتی دو چندان برخوردار شود. به هر حال استقلال که با هدایت پرویز مظلومی در لیگ برتر نتوانست انتظارات هواداران خودش را برآورده کند و با وجود اینکه هفته ها صدرنشینی در لیگ را تجربه کرد قافیه را استقلال خوزستان و پرسپولیس واگذار کرد و در این شرایط شایعات بسیار زیادی در مورد جدایی پرویز مظلومی از استقلال و حضور علیرضا منصوریان بر روی نیمکت استقلال به گوش می رسد و در صورتی که آبی ها نتوانند امشب ذوب آهن را شکست دهند باید گفت که کار پرویز مظلومی در تیم استقلال به پایان خواهد رسید.

از طرف دیگر یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی ذوب آهن در ابتدای حضورش در اصفهان این وعده را به هواداران ذوب آهن داد که تیمشان در طی ۳ سال آینده شانس موفقیت در لیگ قهرمانان اسیا را پیدا خواهد کرد و این موضوع احتیاج به رسیدن دوباره ذوب آهن به اسیا دارد که تضمین آن پیروزی در بازی امشب است تا گل محمدی و تیمش بتوانند جای خودشان را در لیگ قهرمانان اسیا سال ۲۰۱۷ رزرو کنند.

البته این موضوع هم در فضای مجازی منتشر شده که فدراسیون فوتبال بعد از ناکامی پرسپولیس در رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ علاقه بسیار زیادی دارد تا استقلال را بر سکوی قهرمانی جام حذفی ببیند و از این طریق مقبولیت عمومی بیشتری در بین اهالی فوتبال پیدا کند ولی مسئله مهم اینجاست که ذوب آهنی ها متخصص بازی در جام حذفی هستند و این موضوع را به خوبی در این دوسال نشان داده اند و به همین خاطر شانس برتری نماینده فوتبال اصفهان در این بازی بسیار زیاد است.

اما بعد از اینکه در بازی فینال لیگ قهرمانان اسیا بین دو تیم مادریدی سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد هیچ بعید نیست که این اتفاق در بازی امشب هم بیفتد و دروازه بانان پنالتی گیر هر دو تیم می توانند نقشی مهم در این بازی ایفا کنند.به هر حال شهر خرمشهر امشب از ساعت۲۱ پذیرای مدعیان قهرمانی جام حذفی خواهد بود و در نهایت باید دید که آخرین بازی فصل فوتبال ایران شادی را به اردوی هواداران کدام تیم خواهد آورد.