سرویس: سیاسی 16:09 - یکشنبه 09 خرداد 1395

در پاسخ به استفتاء،

آیت‌الله مکارم شیرازی: معاشرت با بهائی‌ها حرام است+دستخط

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید درباره معاشرت با افراد فرقه ضاله بهائیت تأکید کرد: به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد حرام است، مگر اینکه امیدوار به هدایت آن‌ها باشند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتاء این خبرگزاری مبنی بر حکم معاشرت و نشست و برخاست با فرقه ضاله بهائیت و انتشار عکس بی‌حجاب این افراد، این گونه بیان داشت: به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد حرام است.

متن استفتاء و پاسخ به شرح ذیل است:

*با توجه به دیدار اخیر خانم فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی از رهبران زندانی جامعه بهائی، حکم معاشرت و نشست و برخاست با فقه ضاله بهائیت چیست؟ دیگر اینکه انتشار عکس بی‌حجاب این افراد-با توجه به اینکه در داخل ایران هستند-اشاعه فحشا نیست؟

-به یقین معاشرت با آن‌ها از سوی هر کس باشد، حرام است، مگر اینکه امیدوار به هدایت آن‌ها باشند و انتشار چنان عکس‌هایی مصداق اشاعه فحشا می‌باشد.

13950308000912_PhotoL

به گزارش فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در 27 اردیبهشت ماه گذشته نیز در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت اظهار داشت: منتظر بودم که ببینم آیا در این خصوص اعتراضی می‌شود یا خیر که دیدم خبری نیست تا اینکه شنیدیم پدر او اعتراض ملایمی داشته است و جای شکرش باقی است ولی باید پرسید چرا دیگران سکوت کردند.

وی با بیان اینکه به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم، افزود: این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود، تقویت دشمنان اسلام از نظر شرعی جرم محسوب می‌شود و می‌توان مجرم را تعقیب کرد، با این فرقه ضاله نه فقط به دلیل دشمنی با اسلام بلکه به این دلیل که آنها عوامل آمریکا و اسرائیل هستند، مخالف هستیم.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.