سرویس: اخبار شهرستان 16:44 - جمعه 07 خرداد 1395

خطیب جمعه شهر محمدآباد:

تغییر نوع مدیریت انقلاب از مدیریت دینی و الهی به مدیریت مادی از راههای نفوذ است

حجت الاسلام هاشمی گفت: یکی از راههای نفوذ دشمنان در انقلاب اسلامی و تضعیف و به شکست کشاندن آن تغییر نوع مدیریت انقلاب از مدیریت دینی و الهی به مدیریت مادی است.

به گزارش اصفهان شرق، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به بیان حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) در مذمت هوای نفس و آرزوهای طولانی پرداخت و بیان داشتند:حضرت علی (ع) می فرمایند:«من  از دو چیز بر شما خوفناک هستم ،یکی تبعیت از هوای نفس ودیگری از آرزوهای طولانی؛ چونکه تبعیت از هوای نفس راه حق را مسدود می کند و آرزوهای طولانی آخرت را از یاد انسان می برد».

انسان در ابتدای خلقت و هنگام تولد صفات الهی در او بالقوه است و وظیفه دارد با سعی و تلاش این ویژگیها را به فعلیت برساند. انسان باید خود را تحت تعلیم و تربیت انبیای الهی قرار دهد و با متابعت از عقل ، و عزم و اراده راسخ با فعلیت بخشیدن به استعدادهای فطری خود، به مقام انسانیت حقیقی دسترسی پیدا کند. این همان حقی است که حضرت می فرماید:متابعت از هوای نفس مانع از رسیدن به آن می شود . تبعیت از هواهای نفسانی و خواهش های شیطانی ، انسان را تبدیل به حیوان و بدتر از حیوان می کند. و انسان را از رسیدن به حقیقت انسانیت باز می دارد.

برای اینکه انسان در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد، اولین قدم یقظه و بیداری است:انسان توجه کند پیدا کند که با سایر حیوانات تفاوت دارد؛ وظایف سنگینی بر دوش اوست؛ و باید آینده خود را تأمین کند و  به سعادت الهی دست پیدا کند . آرزوهای طولانی باعث توجه و تنبه پیدا نکند و در غفلت و بی خبری بماند و هیچگاه به انسانیت خود و دسترسی به آن فکر نکنند؛ انسانی که در آرزوها به سر می برد هیچ به آبادانی آخرت خود نمی پردازد.

خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تشکر از مسئولان شهر به خاطر برپایی جشنواره اینجا سرزمین من است ، اظهار امیدواری کردند این جشنواره موجب معرفی شهر محمدآباد و منطقه جرقویه سفلی و همچنین موجب می شود که مسئولین استان عنایت و توجه بیشتری به این منطقه پیدا کنند.

هاشمی در ادامه به بحث نفوذ که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است پرداختند و بیان داشتند ، یکی از راههای نفوذ دشمنان در انقلاب اسلامی و تضعیف و به شکست کشاندن آن تغییر نوع مدیریت انقلاب از مدیریت دینی و الهی به مدیریت مادی است.

وی افزود: مدیریت الهی که مبتنی بر جهان بینی الهی و آموزه های دینی است هدف نهایی آن رساندن انسان ها به حیاط طیبه و سعادت اخروی است. اگر چه در این نوع مدیریت به آبادانی امور دنیوی نیز پرداخته می شود ولی همه در راستای تعالی معنوی انسان است. در مقابل مدیریت مادی که مبتنی به اندیشه های دنیوی و پدیده از معنویات است، تنها هدف آن رسیدن به منافع مادی و تأمین خواسته های نفسانی و حیوانی بشر است.

در این نوع مدیریت هدف وسیله را توجیه می کند، برای رسیدن به مقصد از هر ابزاری استفاده می شود و به ارزشهای معنوی اهمیتی داده نمی شود. بلکه در مواردی مورد نکوهش قرار می گیرد.

در این نوع مدیریت عرت و قدرت استقلال سیاسی فدای رفاه و آسایش مادی می شود، غیرت دینی ، خشونت قلمداد می شود، حجاب و عفاف به عنوان سلب آزادی زنان مطرح می شود، از زن و جاذبیت های او برای رسیدن به سود اقتصادی استفاده می شود، از لهو و لعب برای غافل کردن و جذب کردن افراد جامعه برای سوء استفاده های مادی خود بهره برداری می کند. نیروهای متدین و انقلابی ، تندرو و خشن معرفی می شوند. اگر دشمنان ما بتوانند این نوع مدیریت را در بین مسئولین کشور رواج دهند و به آنها بقبولانند که در جهان امروز مدیریت الهی که هدف آن سعادت بشر است ناکارآمد و امری موهوم است، می توانند به اغراض خود که تهی کردن انقلاب اسلامی از محتواست دست پیدا کنند.

البته نشانه های این نوع فکر و مدیریت در بین برخی از مسئولین مشاهده می شود و به همین خاطر دشمنان ما نیز طمع کرده اند که از این راه در مدیریت انقلاب نفوذ کنند.

البته به فضل الهی و عنایات امام زمان(عج) و رهبری های رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم دشمنان ما شکست خواهند خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.