سرویس: غیر تولیدی 07:10 - شنبه 08 خرداد 1395

والیبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ - ژاپن

پیروزی قاطع والیبالیست‌های ایران مقابل استرالیا در گام نخست/ شاگردان لوزانو انتقام گرفتند

تیم ملی والیبال ایران در در دیدار نخست خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ مقابل استرالیا پیروز شد.

به گزارش اصفهان شرق، نخستین بازی تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو از ساعت 5:40 صبح امروز (شنبه) در سالن متروپلیتن شهر توکیو مقابل استرالیا آغاز شد.

رائول لوزانو در نخستین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران از سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجان‌پور، میلاد عبادی‌پور و فرهاد ظریف (لیبرو) استفاده کرد، ترکیبی که در چند سال گذشته، دست نخورده باقی‌مانده است.

بازی با استرس فراوان و سرویس بدون بازگشت بازیکنان استرالیا شروع شد ولی در ادامه بازیکنان استرالیا مقابل حملات خوب و موثر خود، اشتباهات زیادی مرتکب شدند تا اختلاف امتیازات آنها زیاد نشود. لوزانو در امتیاز 11 بر 11 پس از اینکه شاگردانش 3 امتیاز متوالی را از دست دادند، تقاضای وقت استراحت کرد. همین وقت استراحت و سرویس‌های کنترلی بازیکنان ایران، برتری 16 بر 15 را برای ایران به دنبال داشت. ست نخست حساس‌ترین بازی ایران در مسابقات انتخابی المپیک با نتیجه 25 بر 19 به پایان رسید.

تیم ایران در ست اول، 11 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع و 10 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم استرالیا نیز 13 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، یک امتیاز مستقیم سرویس و 3 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

غایبان نامدار دو تیم، قطر پاسورهای آنها یعنی تام ادگار و شهرام محمودی بودند که بنا به صلاحدید مربیان از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کردند. بازیکنان ایران با زدن سرویس‌های جهشی – موجی و استفاده ار پاس‌های سرعتی، فاصله خود را با حریف زیاد کردند. یکی از شاخصه‌های بازی ایران در ست دوم، دفاع روی تور کم نقص به ویژه عملکرد بی‌نظیر عادل غلامی بود. قائمی در این ست جای میلاد عبادی‌پور را گرفت و توانست بازی خوبی از خود ارائه کند. این ست هم با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران تمام شد.

تیم ملی ایران در پایان ست دوم 23 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم ملی استرالیا نیز 22 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

روبرتو سانتیلی، سرمربی تیم ملی استرالیا در ست سوم از کاپیتان 212 سانتی‌متری تیمش یعنی توماس ادگار استفاده کرد. او اگرچه تا حدودی تعادل را به بازی برگرداند ولی زخم شکست 4 سال پیش مقابل استرالیا به بازیکنان ایران انگیزه مضاعفی می‌داد. وقتهای استراحت فنی این بازی در امتیازهای 8 بر 6 و 16 بر 11 به سود ایران رقم خورد.

پیروزی در نخستین بازی، در 3 ست متوالی و مقابل تیمی مثل استرالیا، گام بسیار بلند و بزرگی برای تحقق رویای حضور در المپیک بود. لوزانو و شاگردانش در این بازی عملکرد کم‌نقصی داشتند.

سانتیلی در امتیاز 20 بر 12 به سود ایران، کاپیتان خود را بیرون کشید تا او را برای بازی‌های بعدی حفظ کند. لوزانو هم نشان داد که یک نقطه اتکای قابل اعتماد برای شاگردانش و والیبال ایران است. تیم ایران در ست سوم نیز 25 بر 18 پیروز شد تا بازی نخست خود در مسابقات انتخابی را با قدرت پشت سر گذاشته و انتقام شیرینی هم از استرالیا گرفته باشد. تیم ایران سال گذشته در مسابقات جام جهانی و چهار سال قبل در رقابت‌های انتخابی المپیک 2012  لندن مقابل استرالیا شکست خورده بود و حالا با این پیروزی قاطع، با کانگوروها تسویه حساب کرد.

تیم ایران در این بازی 34 امتیاز از حمله، 11 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 27 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و تیم استرالیا نیز 32 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز مستقیم سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

تیم ملی کشورمان فردا (یکشنبه) در دومین دیدار خود از ساعت 5:40 به مصاف کانادا خواهد رفت.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.