سرویس: دسته‌بندی نشده 18:06 - شنبه 16 شهریور 1392

آيت الله هاشمي رفسنجاني:

نقل قول منتسب به من در مورد سوريه، به هيچ وجه صحيح نيست

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام كرد: اخيراً نقل قولي از من در مورد سوريه، بهانه سوء استفاده و تخريب‌هاي جديد توسط برخي رسانه‌هاي داخلي را فراهم كرد كه به هيچ وجه صحيح نيست.

index

آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي كميته فرزندان شاهد و ايثارگران همچنين از همنوايي برخي رسانه‌هاي داخلي بااهداف دشمن كه حاضرند براي حفظ مصالح و منافع جناحي و سياسي، به خاطر دستمالي، قيصريه را به آتش بكشند، انتقاد كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: كاربرد سلاح‌هاي كشتار جمعي از جمله شيميايي ، توسط هر فرد، يا گروه، يا حكومتي در همه مكاتب و مذاهب، به ويژه دين مبين اسلام، مذموم و محكوم است.
وي خاطرنشان كرد: اين دولت هاي غربي بودند كه در جنگ تحميلي عراق عليه ايران، امكانات و مجوز بكارگيري اين گونه سلاح ها را به عراق دادند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: ما براساس اعتقاداتمان به رغم توانايي استفاده از چنين سلاح‌هايي، هرگز مقابله به مثل نكرديم و كاربرد چنين سلاح هايي را نيز محكوم و آن را حرام مي‌دانيم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره بر جايگاه رفيع و بي‌بديل شهدا و جانبازان در نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: شهدا و خانواده‌هاي آنان و ايثارگران، گل سر سبد نيروهاي ارزشي كشورند چون از بالاترين و ارزشمندترين سرمايه، يعني جان و هستي خود و عزيزانشان براي حفظ و تداوم انقلاب گذشته‌ و سرمايه‌گذاري كرده‌اند و در واقع از جمله صاحبان اصلي انقلاب به شمار مي‌روند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خون شهدا، صبر و استقامت خانواده‌هاي معزز آنان و ايثارگران را ضامن حفظ و تداوم انقلاب و در مسير صحيح و درست توصيف كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به بحران هايي كه براي جهان اسلام در حال تكوين است بويژه تهديداتي كه عليه كشور سوريه انجام مي‌شود گفت: استكبار جهاني، درصدد سلطه مسلمانان در كشورهاي اسلامي منطقه است و در مورد سوريه نيز تهديد به دخالت و حمله مستقيم در اين كشور كرده‌اند.
وي تهديدات اخير آمريكا و برخي كشورهاي غربي عليه كشور سوريه را محكوم كرد و گفت: متأسفانه مردم سوريه كه حدود دو سال درگير جنگ داخلي و انواع رنج ها وآوارگي كم سابقه هستند در حال حاضر نيز به بهانه‌هاي اثبات نشده استفاده از سلاح شيميايي مورد تهديد خارجي قرار گرفته‌اند.
به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني آيت الله هاشمي رفسنجاني، در اين ديدار ميعاد صادقي رئيس كميته فرزندان شاهد و ايثارگران و تني چند از حاضران به طور جداگانه سخناني در خصوص مسائل و مشكلات اين خانواده‌ها و مراتب وفاداري و پايبندي آنان به اهداف و ارزش هاي انقلاب و نظام اسلامي و انتظارات ايثارگران بيان كرد.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.