سرویس: اجتماعی 16:34 - پنجشنبه 06 خرداد 1395

در جشنواره «اینجا سرزمین من است» مطرح شد:

محمدآباد پتانسیل بالای گردشگری را داراست/ خروجی نشست ها باید اصل علم و معرفت باشد

عفت شریعتی نوه ارشد آیت الله علامه میرجهانی در جشنواره « اینجا سرزمین من است» گفت: دانشمندان و علما، نور افکن هایی از انوار قران و عترت را می پراکنند تا زمینه روشنگری در جامعه بشری را فراهم کنند.

به گزارش اصفهان شرق، جشنواره ملی اینجا سرزمین من است در موزه مردم شناسی شهر محمد آباد جرقویه سفلی و با حضور مسئولین کشوری و استانی در محمدآباد جرقویه برگزار شد.

مدرس حوزه و دانشگاه در این جشنواره با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ها باید فرصتی را برای معرفی فرهنگ دینی فراهم کند، گفت: پایداری و جاودانگی علم و معرفت و روشنگری در مسیر تعالی جامعه باید مورد توجه همگان قرار گرفته و همایش های علمی و معرفتی باید زمینه رسیدن به فرهنگ دینی را فراهم کند.

عفت شریعتی اظهار کرد: ارائه مطالب در مراسم ها باید به طرقی باشد که در جهت حفظ اصالت و معرفت و همچنین روشن کردن چراغ دیانت در بین جوانان به کار آید.

وی افزود: نشست های معرفتی هم محیط زیست ما را از فساد دور کرده و هم هنر را که بخشی از زیبایی خداوند را نمایان می کند، نشان خواهد داد و می بایست به یاد آورد که اگر امروز در مسیر اقتدار و عظمت در جهان فعلی هستیم، به دلیل تلاش و کوشش علما و شهدا بوده است.

مشاور فرهنگی مدیر شبکه قرآن سیما با بیان این مطلب که نظام سلطه در صدد خاموش کردن معنویت در بین جوانان است، گفت: طبق فرمایشات حضرت مولی الموحدین باید توجه خود را به اصل معطوف کرده و نگذاریم حواشی دردسرساز و مشکل ساز زندگی ما را دستخوش انحطاط قرار دهند.

وی در پایان با تاکید بر بهره مندی از آثار ماندگار علما و دانشمندان اسلامی خاطرنشان کرد: اصل علم و معرفت باید خروجی نشست های ما باشد تا با افکار صحیح و عملکرد درست بتوان زمینه ظهور صاحب الزمان(عج) را فراهم کرد.

3

 

امام جمعه محمدآباد در جشنواره «اینجا سرزمین من است»

امام جمعه شهر محمد آباد در این جشنواره با تشکر از زحمات شهردار این شهر در ارتقاء گردشگری گفت: علی رغم پیشرفت های بسیار در مناطق شرق اصفهان خصوصا جرقویه سفلی، هنوز مردم از مشکلاتی نظیر نبود اشتغال رنج می برند و امیدواریم جشنواره ها نقطه عطفی برای توجه بیشتر مسئولان به منطقه شود.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: باید از سرمایه گذاران حمایت شود و امنیت آنها در مناطق تامین شود زیرا مردم مومن و انقلابی جرقویه شایسته خدمات بیشتری هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید آن داریم تا برگزاری جشنواره هایی از این سبک در معرفی کل منطقه و پتانسیل های بالای کویر نقش داشته باشد.

1

 

شهردار محمد آباد در جشنواره «اینجا سرزمین من است»

شهردار محمد آباد در این مراسم با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در جرقویه سفلی گفت: شناسایی جرقویه و شهر محمدآباد به مردم استان و کشور از اهداف اولیه برگزاری جشنواره بوده است تا بتوان درراستای فرمایشات گهر بار رهبری، گامی سودمند در جهت گردشگری سالم و بهبود اقتصاد مقاومتی در منطقه برداشت.

نصر اصفهانی اظهار کرد: هدف دیگر در برنامه های گردشگری شهر محمدآباد به کار گیری سرمایه های نیروی انسانی شهر در قالب سرمایه پایدار در بحث مدیریت شهری است.

2

خاطره تقی پور یکی از زنان فعال در غرفه نقاشی موزه مردم شناسی محمد آباد نیز در گفتگو با اصفهان شرق، گفت: محمد آباد سرزمین آبا و اجدادی من است و همیشه علاقه داشتم آثار نقاشی خود را در این شهر و در قالب نمایشگاه به معرض دید همگان قرار دهم.

وی که 12 سال است به حرفه نقاشی می پردازد، افزود: کار قلعه که مختص به آثار تاریخی شهرم محمدآباد است در دست تکمیل قرار داشته و امیدوارم بتوانم از فرصت های گردشگری این شهر برای ارائه آثار خود استفاده کنم.

 

یک نظر در مورد “محمدآباد پتانسیل بالای گردشگری را داراست/ خروجی نشست ها باید اصل علم و معرفت باشد”

  1. اسم این رویداد “جشنواره” بود و فراخوان ارسال آثار داده بودند اما برنامه تمام شد و هیچ خبری در مورد داوری آثار و اعلام اسامی برندگان منتشر نشده!

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.