سرویس: یادداشت 15:40 - سه شنبه 04 خرداد 1395

واکاوی بیانات امام خامنه ای(مدظله) در دانشگاه امام حسین(ع)؛

خرمشهرهای پیش رو/ روزهای بزرگ فتح نزدیک است

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله) در دانشگاه امام حسین علیه السلام با اشاره به حماسه فتح خرمشهر و اهمیت آن در تاریخ انقلاب اسلامی، خطاب به حاضران فرمودند: « خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.»

به گزارش اصفهان شرق،

اما خرمشهرهای پیشِ رو چیست؟

با تدبر در قضیه سقوط خرمشهر و فتح آن پس از 578 روز و مطالعه رفتار رزمندگان و مردم در طول دوره اشغال این شهر توسط دشمن، به نکات مهم و قابل توجهی برمی خوریم که می تواند درس مهمی برای امروز جامعه ما باشد.

در موضوع خرمشهر و سقوط آن، دشمن پیش از اقدام برای اشغال، دست به اعمالی زد که امروز نیز مشابه به آن را می توان دید. آن روز دشمن به ایجاد اختلاف میان مردم همت گمارد و تلاش کرد تا توسط برخی عناصر داخلی خائن به اهداف خود برسد و امروز نیز ضمن تلاش برای ایجاد اختلاف و دودستگی بین آحاد مردم، با فشارهای گوناگونی که به ناحق بر جامعه ما روا می دارد در پی نفوذ و به زانو درآوردن جمهوری اسلامی است؛ اما زهی خیال باطل که این بار بتواند درخت تناور نظام اسلامیمان را حتی تکان کوچکی بدهد.

رهبر حکیم انقلاب در این باره فرمودند: «مسئله‌ی جمهوری اسلامی این است که دشمن مستکبر، درصدد به‌زانو درآوردن انقلاب است؛ با چه چیزی؟ با نفوذ دادن فرهنگ خود، با فشار اقتصادی خود، با انواع و اقسام تلاشهای سیاسی خود، با گستره‌ی عظیم تبلیغات خود و با عوامل خائنی که در اختیارش هستند، درصدد تکان دادن فضای جمهوری اسلامی است تا آن را به تبعیّت بکشانند… خیلی تلاش کردند بلکه بتوانند مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به حیطه‌ی قدرت خودشان در بیاورند، [امّا] نتوانستند و به توفیق الهی و به حول و قوّه‌ی الهی نخواهند توانست.»

اما فرمایش امام خامنه ای عزیز مبنی بر در پیش بودن خرمشهرها به ما این نوید را می دهد که اگر چه متأسفانه با خوش خیالی برخی مسئولین و انفعال آنان در برابر دشمن، بخشی از دستاوردهای ما متوقف شده است، اما فتح های بزرگی پیش روی ماست و باید با امید به آینده و توکل بر قادر متعال هرآنچه در توان داریم تلاش کنیم، تا در نتیجه آن جامعه ما هرچه بیشتر مشمول الطاف خداوند متعال شده و انسدادهای به وجود آمده از میان برداشته شود؛

رهبر
همانگونه که رهبر عزیزمان فرمود: «امّا بزرگ‌تر از این حادثه، این بود که امام (رضوان الله علیه) – آن مرد خدا، آن حکیم الهی به معنای واقعی کلمه- وقتی خرّمشهر آزاد شد، وقتی این‌همه مجاهدت به‌بار نشست، این‌همه جوانها عرق ریختند، این‌همه شهید دادیم، این‌همه زحمت کشیدیم، فرمود که خرّمشهر را خدا آزاد کرد؛ خرّمشهر را خدا آزاد کرد! این مهم است؛ معنای این چیست؟ معنای این آن است که اگر شما مجاهدت کردید، قدرت خدا می‌آید پشت شما. لشکر بی‌عقبه، کاری نمی­تواند بکند؛ لشکری که عقبه دارد، [نیروی‌] احتیاط دارد، نیروی ذخیره‌ی فراوان دارد، همه کار می­تواند بکند.

حالا اگر لشکری عقبه‌اش، ذخیره‌اش عبارت بود از قدرت الهی، این لشکر دیگر شکست‌بخور است؟ امام این را به ما فهماند؛ فهماند که وقتی مجاهدت می­کنید، وقتی تنبلی نمی­کنید، وقتی وارد میدان می­شوید، وقتی نیروهای خودتان را به صحنه وارد می­کنید، اینجا قدرت خدا است که پشت سر شما است، [لذا] خرّمشهر را خدا آزاد می­کند. با این منطق، همه‌ی دنیای مسخّرِ استکبار را هم خدا می­تواند آزاد کند. با این منطق، فلسطین هم می­تواند آزاد بشود. با این منطق، هر ملّتی می­تواند مستضعف نماند؛ به شرطی که این منطق تحقّق پیدا کند. وقتی ما این منطق را داشتیم، شکست‌ناپذیر می­شویم. وقتی با این منطق وارد میدان شدیم، ترس و مرعوب شدن [نخواهد بود]؛ قدرت نظامی یا تبلیغاتی یا پولی و مالی و اقتصادیِ قدرتها در مقابل ما، دیگر ترسناک و هولناک نخواهند بود؛ متّکی هستیم به قدرت خدا. البتّه قدرت خدا پشت سر آدمهای تنبل نمی‌آید؛ پشت سر ملّتهایی که حاضر نیستند فداکاری کنند نمی‌آید. قدرت خدا پشت سر آن کسانی می‌آید که وارد میدان می­شوند، حرکت می­کنند، تلاش می­کنند، خودشان را برای همه کار آماده می­کنند؛ اینها متّکی‌اند به قدرت الهی. ذلِکَ بِاَنَّ اللهَ مَولَی الَّذینَ ءامَنوا وَ اَنَّ الکافِرینَ لا مَولی‌ لَهُم؛ این آیه‌ی قرآن است؛ خدا، مولای شما است؛ شما مولایی دارید که همه‌ی عالمِ وجود تحت قدرت او است؛ این مولای شما است و کافرین ندارند.»

به این بشارت رهبر و اماممان ایمان داریم و به زودی روزهای بزرگ فتح را به چشم خواهیم دید زیرا: “اللهُ مَولانا”

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.