سرویس: اجتماعی 13:03 - دوشنبه 03 خرداد 1395

رزمنده گردان یازهرا(س) در عملیات بیت المقدس:

فتح خرمشهر، پیروزی ایران را در دفاع مقدس تضمین کرد/ مقاومت جان مایه فتح الفتوح سوم خرداد

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه هرگز نمی توانیم بگوییم که عملیات بیت المقدس عملیاتی آسانی بوده ولی بدون شک با ادوات و تجهیزات نظامی موجود ما به تنهایی؛ قطعا امکان پذیر نبود، عنوان کرد: رزمندگان اسلام برای پیروزی در عملیات بیت المقدس پیش از آماده کردن ادوات نظامی خود، از طریق معنویت خودشان را آماده کردند و این امر باعث نصرت الهی شد.

به گزارش اصفهان شرق، اصغر شفیعیون از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس  و جانباز سرافزار در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز از ماهیت پیروزی شیرین و به یاد ماندنی سوم خرداد می گوید.

وی با بیان اینکه  ابتدا از لشکر ۱۴ امام حسین(ع) به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بود و سپس گردان یازهرا(س) را به اتفاق شهیدانی چون شهید زین الدین تشکیل دادند، که در عملیات بیت المقدس با همین گردان تحت ذیل گردان امام رضا به فرماندهی شهید موحد دوست حضور داشت، گفت: رژیم بعثی حتی در مخیله خود نمی گذراند که نیروهای رزمنده اسلام بتوانند حتی به خرمشهر نزدیک شوند.

این رزمنده دفاع مقدس که در زمان سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر با حضور در گردان یا زهرا(س) و  لشکر ۱۴ امام حسین(ع) د رمعرکه  جنگ حق علیه باطل حضور داشت، تصریح  کرد: عملیات بیت‌المقدس را که به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ منجر شد، می‌توان یکی از برجسته‌ترین عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی دانست که با رشادت‌های رزمندگان کشورمان، اندوه چندماهه ملت ایران را پایان داد.

وی با اشاره به موانع متعدد و حجم سنگنین ادوات نظامی رژیم بعتثی عراق در خرمشهر تصریح کرد: رژیم بعثی عراق به گونه ای موانع مختلف نظامی در خرمشهر  را از جمله علم کردن همه ماشین های سوخته به صورت عمودی را چیدمان کرده بود، که حتی راه حلی برن نظامی و پیاده کردن رزمندگان را از طریق هوا به خاک خرمشهر وجود نداشت.

وی در توضیح جمله معروف امام راحل مبنی براینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»  گفت: تعبیر و توصیف امام راحل در آزاد کردن خرمشهر به مدد الهی بسیار حکیمانه بود و من معتقدم حکمت آن این بود که این توصیف مانع از مصادره به مطلوب کردن آزاد سازی خرمشهر توسط گروه، قشر، لشکر و استانی خاص به نام خود بود.

شفیعیون ادامه داد: در حقیقت عملیات آزاد سازی خرمشهر یک عملیات مشترک و با هماهنگی همه رزمندگان اسلامی کشور بود، این پیروزی بزرگ قطعا بدون مدد الهی ممکن نبود، دست خدا در این فتح الفتوح جمهوری اسلامی علیه رژیم بعثی  را به وضوح دیدیم.

وی با تاکید بر گروه گروه تسلیم شدن نیروهای رژیم بعثی پس از آزاد سازی خرمشهر گفت: فوج فوج تسلیم شدن داوطلبانه نیروهای رژیم بعثی در این عملیات بی نظیر بود به نحوی که طبق آمارها بین ۱۵ هزار تا ۱۹ هزار اسیر گرفتیم و از همان لحظه پیروزی ملت ایران بر کشور متجاوز تضمین شد.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه هرگز نمی توانیم بگوییم که عملیات بیت المقدس عملیاتی آسانی بوده ولی بدون شک با ادوات و تجهیزات نظامی موجود ما  به تنهایی؛ قطعا امکان پذیر نبود، عنوان کرد: رزمندگان اسلام برای پیروزی در عملیات بیت المقدس پیش از آماده کردن ادوات نظامی خود، از طریق معنویت خودشان را آماده کردند و این امر باعث نصرت الهی شد.

وی بیان کرد: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است، چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند، مردم ایران با سلاح عزم و ایمان، با دست خالی چنان در مقابل رژیم متجاوز عراق مقاومت کردند که در تاریخ بی نظیر ثبت شد و به اعتقاد کارشناسان نظامی، مقاومت بی سابقه ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت ها قابل مقایسه نیست، بنابراین جان مایه فتح الفتوح سوم خرداد، ایستادگی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.