سرویس: سیاسی 09:36 - دوشنبه 03 خرداد 1395

حجت الاسلام سالک:

سوم خرداد، کمر صدام و حامیان جهانی آن را شکست/ در جنگ نرم، نیازمند فتح خرمشهرهای فراوانی هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در زمان جنگ نرم باید مسلح به سلاح روز متناسب با این عرصه باشیم، بنابراین بدون شک ما در مقابل از بین بردن عوامل جنگ نرم، فتح خرمشهرهای فراوانی را در پیش رو داریم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و ارزوی ثابت قدم ماندن ملت ایران در راه انقلاب و ولایت، اظهار کرد: این ایام الله مصادف شده است با سوم خرداد، آزادسازی خرمشهری که امام راحل به حق فرمودند، خدا آن را آزاد کرد.

وی با بیان اینکه رمز عملیات بیت المقدس « علی بن ابی طالب» بود که آزاد سازی خرمشهر در سه مرحله صورت گرفت، گفت: این عملیات، یکی از فتح الفتوح های جمهوری اسلامی ایران بود که با تعداد محدودی از جوانان خرمشهر، حاکمیت صدام را به ذلت کشاند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به گرفتن بیش از  ۱۵ هزار اسیر توسط رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس، خاطرنشان کرد: این مهم، کمر صدام و حامیان مستکبر جهانی آن را شکست، این فتح الفتوح جمهوری اسلامی زمانی بیشتر مشخص می شود، که امروز آمار دقیق ادوات و تجهیزات جنگی رژیم بعثی در زمان جنگ تحمیلی، منتشر می شود.

وی با بیان اینکه شهیدان خرمشهر و شهید همت ها در عملیات بیت المقدس،  افتخاری را در سایه  فرهنگ استقامت و مقاومت آفریدند، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر، درس مقاومت و ایستادگی را به همه ملت های آزادی خواه جهان که تحت سلطه استکبار جهانی هستند، دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم افزود: رزمندگان اسلام به دنیا ثابت کردند برای حفظ مملکت، ناموس و دین تا پای جان می ایستند و مقاومت می کنند، این رمز پیروزی رزمندگان اسلام نسبت به نیروهای نظامی جهان است.

وی در ادامه با اشاره به رمز عملیات بیت المقدس با نام علی بن ابی طالب، اغلب رزمندگان اسلام از ناحیه فرق سر به شهادت رسیدند، همچون برادر من، مهدی سالک، گفت: این نکته مهمی است که یک ارتباط معنوی و روحی میان اهل بیت و رزمندگان اسلام برقرار بود و این خود دلیل برتری رزمندگان اسلام است.

حجت الاسلام سالک عنوان کرد: در حقیقت جنگ تحمیلی فرهنگ ائمه اطهار و تشیع را به جهان صادر کرد، نامگذاری عملیات های مختلف به نام اهل بیت دلیل اصلی این امر در زمان هشت سال دفاع مقدس بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی و عرصه دیپلماسی و جهانی امکان تکرار سوم خردادها و فتح الفتوح های دیگری هست، گفت: ما در حال حاضر در شرایط جنگ نرم قرار داریم، جنگ نرم سازو کار و مکانیسم برخورد و مقابله متناسب با خودش را می طلبد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ابراز کرد: بی تردید چنانچه  در جنگ نرم که خطر آن از جنگ سخت، بیشتر است، غفلت کنیم، حوادثی بر کشور وارد می شود که جبران آنها به سادگی امکان پذیر نیست، جنگ نرم فکر و باور مردم را هدف قرار می دهد، امروز دشمن علیه فرهنگ انقلاب اسلامی و ایران اسلامی، از مهدکودک ها و پیش دبستانی ها آغاز کرده است.

وی اذعان کرد: دشمن به طریقی در جنگ نرم پیش می رود که اعتقادات نسل نوجوان را ضربه بزنند و در مسیر اندیشه جوانان ایران انحراف ایجاد کنند، که دیگر سخنی از امام، ولایت و انقلاب نباشد.

حجت الاسلام سالک بیان کرد: در زمان جنگ نرم باید مسلح به سلاح روز متناسب با این عرصه باشیم، بنابراین بدون شک ما در مقابل از بین بردن عوامل  جنگ نرم،  فتح خرمشهرهای فراوانی را در پیش رو داریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.