سرویس: سیاسی 09:30 - یکشنبه 02 خرداد 1395

جانشین اسبق اداره سیاسی سپاه:

حاصل دیپلماسی التماسی، قطع رابطه کشوری چون مالدیو با ایران است

جانشین اسبق اداره سیاسی سپاه گفت: قطع رابطه کشورهایی چون جیبوتی و مالدیو حاصل دیپلماسی التماسی و لبخند به دشمن است.

به گزارش اصفهان شرق، محمود معلمی در آستانه سالروز آزادسازی‌ خرمشهر با مقایسه دستاوردهای برجام و عملیات بزرگ بیت‌المقدس، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع‌ مقدس طبق کلام رهبری آن است که حداقل تا 50 سال آینده هیچ کشوری جرأت حمله مجدد به ایران را نخواهد داشت؛ پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه نظامی و ساز و برگ نظامی، جا انداختن ابهت ایران در دل کشورهای دنیا از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در دفاع‌ مقدس است.

وی با یادآوری جنگ‌های ایران و روسیه و جدا شدن بخش‌هایی از خاک ایران در دوره‌های قاجار و پهلوی، عنوان کرد: در دفاع‌ مقدس به صورت مستقیم با 40 کشور درگیر جنگ بودیم و از بیش از 27 کشور در ایران اسیر داشتیم؛ اما یک وجب از خاک ایران جدا نشد؛ با عملیات بزرگ بیت‌المقدس و پیشروی نیروهای ایران و عبور از همه مواضعی که دشمن عبور از آنها را غیرممکن می‌دانست؛ پیروزی‌های ایران ادامه‌دار شد.

جانشین اسبق اداره سیاسی سپاه، ادامه داد: در خصوص برجام، کاملا شرایط برعکسی ایجاد شده است؛ آمریکایی‌ها هنگامی که نتایج مثبت تحمیل برجام بر طرف ایرانی را دیدند اعلام کردند به دنبال هفت برجام دیگر در مسائل حقوق‌بشر، موشکی، حمایت از حزب‌الله و تغییر رفتار ایران در منطقه هستند.

وی با اشاره به هیچ بودن دستاوردهای ایران در برجام، تاکید کرد: هیأت‌های اقتصادی که به ایران می‌آیند توافق‌نامه امضا نمی‌کنند بلکه فقط تفاهم‌نامه امضا می‌کنند و برخلاف ادعای آقای برخی مبنی بر گشایش اقتصادی از روز اجرای برجام، اما عملاً هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ اوباما پیش شرط اجرایی شدن تعهدات آمریکا را اجرایی شدن، تغییر رفتار ایران در منطقه می‌داند.

معلمی در خصوص انتقادات وارد شده به برجام، اذعان داشت: تا پیش‌ از این منتقدان برجام خارج از بدنه دولت بوده‌اند؛ اما کار به جایی رسیده است که اشخاصی چون آقایان سیف، عراقچی، تخت‌روانچی و حتی آقای ظریف از روند اجرای تعهدات طرف غربی، گلایه دارند؛ اما رئیس‌جمهور به منظور ایجاد فضای روانی برای بهره‌برداری در انتخابات سال 96، همچنان از برجام حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: دولت برای نخستین‌بار نتوانسته است مجلس را با خود همسو کند؛ از همین رو با اتخاذ سیاست‌های پوپولیستی سعی در ایجاد محبوبیت کاذب برای انتخابات سال 96 دارد؛ پافشاری بر مذاکره با شیطان بزرگ و برجام‌های 2 و 3 نیز در جهت همین حرکت انتخاباتی است.

جانشین اسبق اداره سیاسی سپاه در خصوص بدعهدی طرف غربی گفت: اکنون‌ که مجموعه دولت به ناکارآمدی برجام اذعان دارد؛ وقت آن است که اقدامات متقابل ایران انجام شود؛ باید دقت داشت که ارسال ایمیل و پیامک برای طرف غربی، مشکلی را حل نخواهد کرد؛ چرا آب‌سنگین را به نصف قیمت به آمریکا بفروشیم در حالی که خریداران بهتری مانند روسیه داریم؟ مهم‌ترین اقدام، نفروختن آب‌سنگین به شیطان بزرگ است.

وی در بخش دیگر، قطع رابطه کشورهایی چون جیبوتی و مالدیو را حاصل دیپلماسی التماسی و لبخند به دشمن دانست و گفت: آقای روحانی معتقد بود که رابطه با کدخدا می‌تواند زمینه همکاری کشورهای کوچک را با ایران فراهم کند؛ اما امروز می‌بینیم که دیپلماسی انفعالی، نتیجه‌ای جز ذلت گذرنامه ایرانی نداشته است؛ توهین‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس به ملت ایران، در تضاد با شعار انتخاباتی آقای روحانی است.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان با اشاره به ناشناس ماندن شهید شهبازی از شهدای فاتح خرمشهر، بیان کرد: در دفاع مقدس، شهدای بسیاری چون شهید شهبازی برای مردم ناشناس مانده‌اند؛ برای شناساندن این شهدا باید به نوشتن تاریخ شفایی جنگ و رجوع به رزمندگان که سینه آن‌ها گنجینه‌ای از خاطرات است؛ توجه جدی‌تر و بیشتری شود.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.