سرویس: اقتصادی 07:00 - یکشنبه 02 خرداد 1395

مدیرکل تولیدات دامی:

۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان، کف و سقف‌ نرخ خرید توافقی شیرخام اعلام شد

مدیرکل تولیدات دامی با اعلام آغاز خرید توافقی شیرخام در اصفهان گفت: هرکیلوگرم شیرخام دامداران با بررسی و تعیین نرخ کمیته‌های استانی و در نظرگرفتن کیفیت ، هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۴۴۰ تومان خریداری می‌شود .

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا ملاصالحی اظهارکرد: خرید توافقی شیرخام دامدارن در استان اصفهان به عنوان قطب تولید این محصول از روز گذشته شروع شده است و مابقی استان‌ها نیز خرید این محصول از دوشنبه آغازمی‌شود.

وی افزود: در تمام استان‌ها با کارخانه‌های صنایع لبنی برای تبدیل شیر خام به شیر خشک و خامه قرارداد بسته شده است و از روز دوشنبه عملات تحویل شیر خام مازاد دامدارن انجام می‌شود.

مدیرکل مرکزاصلاح نژاددام وبهبود تولیدات دامی ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم شیرخام دامدارن براساس بررسی و تعیین نرخ کمیته‌های استانی و با توجه به کیفیت هزار و 100 تا هزار و 440 تومان خریداری می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که از فردا عملیات خرید توافقی شیر خام فراگیر شده و به رقم مورد نظر هزار تن در روز برسد.

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم؛ خرید توافقی شیرخام مازاد دامداران در 7 استان فارس، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی که دارای بیشترین تراکم تولید شیرخام هستند، انجام می‌شود و بر اساس، اعلام وزارت جهاد کشاورزی امکان افزایش تعداد استان‌ها در این طرح وجود دارد .

کاهش قیمت خرید شیر خام دامکدارن در هفته‌های گذشته باعث شد نرخ خرید شیر خام دامدارن به شدت کاهش یابد. این اقدام دولت برای حمایت از دامدارن و به تعادل رسیدن نرخ شیر  خام انجام می‌شود.

گفتنی است، عملیات جمع آوری شیرخام دامدارن (به نرخ توافقی) در سال گذشته نیز انجام شد، اما این طرح در میانه راه به دلیل پایان یافتن اعتبارت تعاون روستایی متوقف شد. منابع خرید توافقی شیر خام دامدارن از محل منابعی که دولت در اختیار سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی می‌گذارد تامین می‌شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.