سرویس: اجتماعی 13:00 - شنبه 01 خرداد 1395

معاون اوقاف اصفهان:

مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۷۰ بقعه متبرکه اصفهان برگزار می‌شود/ اجرای ویژه برنامه استغاثه مهدوی

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۷۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسن امیری با اشاره به ویژه برنامه‌های میلاد منجی عالم بشریت اظهار داشت: ویژه برنامه امسال به مناسبت زادروز خجسته امام زمان (عج) با نام “استغاثه مهدوی” و به صورت گسترده‌ای در سطح بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین رابطه برخی برنامه‌ها از دیشب آغاز شده و امشب و فردا شب نیز ادامه پیدا می‌کند، از جمله مراسم احیای شب نیمه شعبان که امشب در 70 بقعه متبرکه در سراسر استان اصفهان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به سایر برنامه‌های مرتبط با این روز، بیان کرد: ویژه برنامه‌هایی با سخنرانی و مدیحه سرایی و برنامه‌های شاد در جوار امامزادگان استان اصفهان برگزار می‌شود، همچنین صبح فردا مراسم پیاده روی در جوار بقاع متبرکه برگزار خواهد و شد و با ویژه برنامه‌هایی تا نماز ظهر در خدمت شرکت کنندگان هستیم.

وی با بیان اینکه برپایی خیمه‌های معرفت همزمان با این ایام خجسته صورت می‌گیرد، گفت: خیمه‌های معرفت در ایام میلاد امام زمان (عج) با موضوع مهدویت برپا شده است که در جوار امامزادگان استان انجام می‌شود.

امیری افزود: همچنین برپایی نمایشگاه و اجتماع عظیم مهدوی در امامزادگان شاخص استان از جمله امامزاده نرمی و هلال بن علی از دیگر برنامه‌های روز نیمه شعبان است، علاوه بر این باید به اجرای نمایش از “حرا تا ظهور” در امامزاده شاه کرم اشاره کرد که با هدف نمایش سلسله وقایع اسلام از مبعث نبی اکرم (ص) تا ظهور امام زمان (عج) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌ نیمه شعبان به نام “استغاثه مهدوی” گفت: بنابر فرموده آیت‌الله ناصری در این روز باید برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) نماز استغاثه اقامه کرد که این برنامه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره ملی امامزاده هلال بن علی آران و بیدگل، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مهدویت این کنگره پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در آران و بیدگل برگزار می‌شود.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.