سرویس: اجتماعی 07:01 - شنبه 01 خرداد 1395

معاون میراث فرهنگی اصفهان:

مجوز کاوش‌های قلعه شاه دژ اصفهان صادر شد

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مجوز کاوش‌های قلعه شاه دژ اصفهان از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد و از هفته آینده کاوش‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر طاهری با اشاره به کاوش‌های قلعه شاه دژ اصفهان اظهار داشت: مجوز کاوش‌های قلعه شاه دژ اصفهان از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر و از هفته آینده کاوش‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: این کاوش‌ و باستان‌شناسی با سرپرستی فریبا سعیدی و با نظارت میراث فرهنگی و همکاری نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پیش  از این نیز این محل تاریخی مورد کاوش باستان‌شناسی صورت گرفت و پس از آن نقاطی که به بازسازی نیاز داشت بازسازی و مرمت شد.

وی بیان کرد: ادامه کاوش‌ها به مطالعات باستان‌شناسی شد و بر اساس نتایج به دست آمده و مطالعات صورت گرفته مجوز حفاری و کاوش از سوی از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  صادر شد.

به گزارش تسنیم، قلعه شاه دژ با زیربنای 15 هکتار یکی از مجموعه‌های جالب توجه کشور محسوب می‌شود که بر روی ارتفاعات کوه صفه در جنوب غرب اصفهان بنا شده، بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی سه مقطع تاریخی شامل دوره ساسانی ،قرون اولیه اسلامی و دوره سلجوقی شناسایی شده است.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.