سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:29 - سه شنبه 24 دی 1392

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان:

آموزش فرهنگ ترافیک راهکار اصلی کاهش تصادفات است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک مؤثرترین راهکار کاهش تصادفات است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غلامی اظهار کرد: امروزه حوادث رانندگی به مشکلی در جامعه تبدیل شده که هر ساله هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم نظیر هزینه‌های درمان، نگهداری معلولان و بی‌سرپرستی خانواده‌ها را به جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به نقش موتورسواران در حوادث رانندگی افزود: راکبان متخلف موتورسیکلت علاوه بر اینکه به شکل‌های مختلف موجب سلب آسایش مسافران درون و برون شهری می‌شوند با بی‌توجهی به مقررات و اصول ایمنی خود را در مرز حادثه نگه می‌دارند.

غلامی با اشاره به اینکه بی‌احتیاطی و عدم توجه به قوانین راهنمائی و رانندگی عامل بسیاری از این حوادث است، افزود: مؤثرترین راهکار کاهش تصادفات و سوانح رانندگی، فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به آمار مرگ و میر در تصادفات وسایل نقلیه خصوصا موتورسیکلت، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی از دوران کودکی تا پایان عمر ماندگار خواهد بود و برای یادگیری علوم و مسائل مختلف به اقشار جامعه باید از این فرصت ها استفاده کرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.