اصفهان شرق

یکی از ارکان مهم امنیت کشور اخلاص و فداکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) است

کدخبر: 102427
1395/02/31 در ساعت 20:45

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، در آستانه خجسته سالروز میلاد مسعود مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت المقدس و دو روز مانده به برگزاری رزمایش سراسری بیت المقدس در منطقه عمومی نصرآباد ؛ مراسم عبادی سیاسی ، دشمن شکن و وحدت آفرین نماز جمعه این هفته نصرآباد با حضور پرشور و با شکوه مردم شریف و مسوولان بزرگوار و شرکت دلاورمردان ارتش اسلام و دیگر نیروهای مسلح برگزار شد.

شاه کلید گشایش قفل مشکلات دنیا و آخرت
حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ ، امام جمعه محترم نصرآباد جرقویه، در آغازخطبه اول نماز جمعه 31 اردیبهشت 95 ، ضمن توصیه نمازگران به رعایت تقوا و پرهیزگاری؛ با استناد به کلامی گهربار از امام المتقین حضرت علی علیه السلام گفت: تقوا قفل هر در بسته ای را باز ، و مشکلان انسان را در دنیا و آخرت حل و فصل می نماید.

نقش ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی
نامبرده پس از آن در ادامه مباحث مرتبط با موضوع اقتصاد مقاومتی ؛ از ترویج روحیه ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری و تجمل گرایی به عنوان یکی از راه کارهای اثرگذار حوزه دین در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی یاد کرد، و با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث بزرگان دین افزود: ساده زیستی یعنی انسان هیچ هزینه اضافی در زندگی نداشته باشد، و با یک زندگی شرافتمندانه و بدون اسراف و تبذیر دنیا را طی کند ، تا به مقصد آخرت برسد. به همین جهت مومن در زندگی لباس اقتصاد ( میانه روی) می پوشد؛ نه افراط می کند؛ و نه تفریط. مومن نه ژنده پوش است و نه اشرافیگر. مومن کسی است که هزینه اضافی برای کسی ندارد، وآن قدر برکت دارد که خیرش به مردم می رسد؛ اما خودش هزینه آن چنانی بر جامعه تحمیل نمی کند.

خدا نعمت داده برای استفاده
وی در این باره افزود: کم هزینه بودن مومن به معنای فقر نمایی و یا استفاده نکردن از نعمت های الهی نیست ؛ چرا که خداوند نعمت را برای استفاده داده است و دوست دارد وقتی نعمتی را به بنده خود داد اثرش را در زندگی او ببیند.کم هزینه بودن یعنی دوری از اشرافیگری و ثروت اندوزی .

راهکار نجات از تجمل گرایی
فرهنگ از اشرافی گری و تجمل گرایی به عنوان مانع بزرگ اقتصاد مقاومتی و نهادینه شدن آن یاد کرد، و با انتقاد از وجود این روحیه در برخی مردم و مسوولان گفت : برای این که دچار این صفت ناپسند، که غضب الهی و نارضایتی امام زمان علیه السلام را در پی دارد، نشویم ؛ و یا اگر در دام آن افتاده ایم ، خود را نجات دهیم ؛ باید به پیامدها و آثارشوم این شیوه زندگی آگاه شویم.

پیامدهای خسارت بار اشرافیگری
خطیب مذکور تباه شدن و از بین رفتن سرمایه های مادی و زمینه سازی برای کناه در جامعه را از جمله آثار و پیامدهای روحیه اشرافیگری و تجمل گرایی برشمرد ؛ و افزود: این روحیه با سرمایه گذاری و رونق اقتصادی صد درصد منافات دارد ، و خدای متعال با قیل و قال و حرف زدن بدون عمل، ضایع کردن مال و زیادی دست دراز کردن جلوی مردم مخالف است؛ و بابت مالی که به انسان داده او را بازخواست می نماید؛ ضمن این که گناهانی مانند غرور ، حسد، تکبر و شهوت پرستی در سایه تجمل گرایی و ثروت اندوزی زیاد می شود و کمترین اثرش قساوت قلب و غافل شدن از ضعفا و بیچارگان است.

ذلت دنیا و آخرت مسوولان در سایه غفلت از مردم
وی در پایان خطبه اول با انتقاد از وجود روحیه اشرافیگری در بین برخی مسوولان و به تبع آن در میان بعضی مردم ؛ هشدار داد: آن دسته از مسوولان که اهل بریز و بپاش و آباد کردن دنیای خود هستند و از مردم غافل شده اند ، توجه داشته باشند که شاید با مال در دنیا عزت ظاهری پیدا کنند ، ولی در باطن خواری و ذلت دنیا و آخرت را برای خود رقم می زنند.

بهترین درجه برای منتظر واقعی
امام جمعه نصرآباد خطبه دوم را نیز با شعار همیشگی نماز جمعه “توصیه به رعایت تقوا و پاکدامنی بندگی خدا و ترک گناه و معصیت” آغاز کرد، و گفت: منتظر واقعی کسی است که با تقوا باشد. تقوا بهترین درجه ای است که خدای متعال به انسان منتظر عنایت می کند.

گرفتن نمره 20 از امام زمان علیه السلام
علیرضا فرهنگ با تبریک سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی علیه الصلاه و السلام و با اشاره به نام گذاری این روز به نام روز جهانی مستضعفان و همچنین روز سربازان گمنام امام زمان علیه السلام ؛ به تشریح وظایف شیعیان در عصر غیبت پرداخت و گفت:در یک تقسیم بندی کلی وظایف ما به دو گروه شخصی و اجتماعی تقسیم می شود؛ که از لحاظ شخصی کسی که منتظر واقعی امام زمان علیه السلام است باید چشم به راه و همیشه منتظر باشد، چه عرصه و زندگی دنیا بر او سخت شود ، و چه در راحتی و خوشی باشد. همچنین کارهایش را بر اساس ورع و تقوا انجام بدهد، و دارای حسن خلق بوده، و در ارتباط با هرکسی که با او معاشرت می کند بویژه در منزل، اخلاقش طوری باشد که اما زمان علیه السلام به او نمره 20 بدهد.

سه وظیفه مهم اجتماعی در عصر غیبت
امام جمعه نصرآباد تلاش برای تحقق عدالت در جامعه ، مبارزه و مقابله با ظلم و استکبار و پشتیبانی از ارزش های الهی را از وظایف اجتماعی منتظران در عصر غیبت برشمرد، وگفت: دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از پرچمدار این نظام مقدس و رهبر عزیز و بزرگوار انقلاب که یک تنه در مقابل استکبار ایستاده از وظایف اصلی ما در این دوران است.

رکن مهم امنیت کشور
وی در ادامه گفت: یکی از ارکان مهم امنیت کشور اخلاص و فداکاری سربازان گمنام امام زمان علیه السلام در وزارت اطلاعات و هر کسی که در این عرصه تلاش می می کند، است و از خداوند متعال سلامت و توفیق روز افزون این عزیزان را آرزومندیم.

الگویی برای مقاومت و پیروزی در برابر اجانب
سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و چهارم خرداد روز دزفول دو مناسبت دیگری بود که امام جمعه نصرآباد پیرامون آنها سخنرانی کرد، و با تمجید از مقاومت مردم درفول در مقابل موشک باران و حملات بعثی ها گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مهم ترین عامل پیروزی در این عرصه رو ح اعتماد به خدا و اعتماد به نیروهای خودی است.به مسوولان کشور به خصوص دولتمردان در این زمان عرض کنم که همین الگو ست که الان می تواند ما را در مقابل امریکا و اجانب مقاوم و پیروز کند. مسوولان به جای اعتماد به وعده های توخالی امریکا ، به خدا اعتماد کنند ، و به جای اعتماد به نیروهای خارج از این مرزها، به این مردم عزیز که حاضرند جان خود را کف دست گذاشته و برای ارتقای این نظام تقدیم کنند، اعتماد کنند.تا روح اعتماد به خدا و اعتماد به نیروی عظیم مردم در وجود نظام هست، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

IMG_20160520_133217

وظایف مسوولان در قبال جوانان
بیانات بسیار حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم موضوع دیگری بود ، که توسط امام جمعه نصرآباد تشریح و تبین گردید، و با بیان این فراز از بیانات معظم له که فرمودند: « امریکا طاغوت اعظم و شیطان اکبر است.» تصریح کرد: خط دهی رهبر را از دست ندهیم ، هیچ کس به اندازه رهبرمان دغدغه ندارد و متوجه نشده که دشمن دارد چه کار می کند. آقا فهمیده و درست دارد رصد می کند، ما هم باید بفهمیم. به خصوص مسوولان. سیاست دشمنان اختلاف و درگیری میان مسلمانان و به جان هم انداختن آنها با هدف به فراموشی سپرده شدن مساله فلسطین و تامین امنیت اسرائیل است.

مسوولان ! چرا این قدر ضعف؟
وی با انتقاد شدید از ضعیف شدن روحیه اسرائیل ستیزی و امریکا ستیزی در بین برخی مسوولان؛ با تلاوت آیه کریمه« یا ایهاالذین امنوا اعبدو ا الله و اجتنبوا الطاغوت … گفت: ، چرا این قدر ضعف؟ مگر از دستورات قرآن این نیست که در کنار عبودیت و بندگی خدا ، از طاغوت زمان غافل نشوید. ای مومنین! ای مسوولان! در کنار بندگی خدا باید بدانید یک وظیفه اجتماعی برای مقابله و ایستادگی صریح در مقابل طاغوت دارید. نباید امریکا ستیزی و اسرائیل ستیزی در مسوولان ما کم باشد.حرف رهبری را آویزه گوش کنیم.

دو دیدگاه متفاوت اقتصادی بین مسوولان کشور
علیرضا فرهنگ با اشاره به اول خرداد سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط امریکای جنایت کار در سال 1359 ؛ به تشریح دو دیدگاه اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: در زمینه اقتصادی دو نگاه از اول انقلاب در مسوولان ما وجود داشته است؛ یکی نگاهی است که تاکنون انقلاب ما به خاطر آن روی پای خود ایستاده ،و دیدگاه امام و رهبری و برخی دیگر از مسوولان بوده و عبارت است از پیشرفت با تکیه بر داخل و استفاده از ظرفیت خارج به گونه ای که به عزت کشور ضربه نخورد. همان گونه که پیامبر و یارانش سه سال در شعب ابی طالب فقر را تحمل کردند ، و لحظه ای زیر بار کفر نرفتند و سر انجام پیروز شدند. اما نگاه دوم مبتنی بر پیشرفت با تکیه بر خارج است ،که ضربه زده و از اول انقلاب در بعضی مسوولان بوده و هر جا این نگاه را به کار بردیم شکست خوردیم. هر جا اسلام تکیه اش به خارجی ها بود شکست خورد.

IMG_20160520_133758

علافی ، تعطیلی کارخانه ها و بیکاری جوانان از دستاوردهای برجام
وی سپس با خطاب قراردادن مسوولان و مردم گفت: در این دو سال دیدید برجام چه دستاوردی برای ما داشته ؟ دو سال است ما را علاف کردند، به غیر از تعطیلی کارخانه ها و بیکار شدن جوان ها چه دستاوردی دارد؟ به غیر از روز به روز جسارت و توهین به مردم ما چه دستاوردی دارد؟ چرا ما غافلیم ؟ آقایان چرا غافلند؟ چقدر باید دل به خارج ببندیم؟ چه اتفاقاتی در کشور دارد می افتد؟ بیکاری زیاد نشده ؟ مظلومان فراموش نشده اند؟ جسارت به دین زیاد نشده؟ چه فیلمهایی می سازند ؟ چرا واکنش نشان نمی دهیم؟ چه توهین هایی می کنند؟

اقدام توهین آمیز دختر آقا زاده و سکوت مسوولان
نامبرده در ادمه با اشاره به حضور دختر یکی از مسوولان بین فرقه ضاله بهائیت و انتقاد از سکوت مسوولان در این خصوص گفت: این توهین اخیر این زن! که رفت نشت کنار عده ای از بهایی های خبیث و بعد وقتی مراجع اعتراض کردند، و برخی از دلسوزان اعتراض کردند ، نه این که اعتراف نکرد، به این عمل شنیع خودش ، بلکه افتخار هم کرد ، و بعد این که بعضی از آقایان هنوز زبانت باز نکرده اند! و این کار بسیار زشت را تقبیح نکردند . آن آقایانی که وقتی به برجام کسی انتقاد کند، تندرو و بی سواد آنها را معرفی می کنند، اما وقتی کسی می رود در مقابل بهائیت می نشیند و تاییدشان می کند، بهائیتی که انگلیس ایجاد کرد ، در فتنه 88 اینها کار کردند، و الان دارد قبح این کار شکسته می شود ، پای اینها را باز می کنند تو کشور.
امام جمعه نصرآباد در پایان از حضور دلاورمردان ارتش در نماز جمعه نصرآباد قدردانی کرد و گفت: این عزیزان مدت هاست از زن و فرزند و محل خود جدا شده اند و برای تقویت قدرت دفاعی و اقتدار نظامی کشور در این منطقه حضور پیدا کرده اند و خود را برای اجرای رزمایش بزرگ بیت المقدس آماده می کنند.