سرویس: اخبار شهرستان 16:16 - جمعه 31 اردیبهشت 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

باید مراقب بود گردشگری به فرهنگ بومی و دینی خسارت وارد نکند

حجت الاسلام هاشمی گفت: باید مراقب باشیم که گردشگری به فرهنگ و دین مردم خسارت وارد نکند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول پس از توصیه به تقوی الهی و خویشتن داری به بحث راجع به عصبیت پرداختند و بیان داشتند : عصبیت به معنای حمایت کردن از اقوام و نزدیکان خود و دفاع کردن از هم حزبی است بدون توجه به اینکه این دفاع بر حق است یا باطل . در عصبیت ملاک ارتباط قومی ، حزبی است تا حق و عدالت. عصبیت یکی از رذایل اخلاقی است که اگر انسان آن را در خود اصلاح نکند عاقبت خطرناکی در انتظار او خواهد بود.

انسان متعصب چیزی که برای او مهم است قوم و قبیله و حزب اوست، در مسیر حمایت از آنها چه بسا فضائل اخلاقی را زیر پا بگذارد. چنانچه اعراب جاهلی چنین خصوصیتی داشتند. آنچه برای آنها مهم بود قبیله بود و برای دفاع از قبیله به هر جنایتی دست می زدند. به همین خاطر امام صادق(ع) از پیامبر اکرم (ص) نقل می کنند که حضرت فرمود: « هر کس که در دلش به اندازه دانه خردلی عصبیت باشد، خداوند او را روز قیامت با اعراب جاهلی مبعوث می کند.» امام صادق(ع) در مورد عاقبت شخص متعصب می فرماید: « هر که تعصب بورزد، خداوند دستمال و سربندی از آتش به سر او می بندد».
خطبه دوم
خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت به رعایت تقوی به مطالبی راجع به شهر محمدآباد پرداختند و بیان داشتند: هر طرح و برنامه ای قبل از اجرا شدن ابتدا باید مورد بررسی وکارشناسی قرار بگیرد. همه مسئولین باید در جریان کار قرار داشته باشند و با بررسی های دقیق فوائد و معایب طرح مشخص شود و در صورتی که انجام طرح به نفع شهر بود انجام شود. برخی برنامه ها که درشرف انجام است ، وقتی از برخی اعضای شورا سوال می شود اظهار بی اطلاعی می کنند. همه کارها و طرح ها باید با خرد جمعی و در راستای منافع شهر انجام شود.
نکته دوم اینکه کارها و برنامه ها باید اولویت بندی شود و آنچه ضرورت بیشتری دارد و شهر به انجام آن نیاز بیشتری دارد باید به آن پرداخته شود.
نکته سوم: مسئولین باید توجه داشته باشند که توسعه شهر باید یک توسعه متوازن باشد، همه شهر باید به صورت مساوی و موازی رشد و توسعه پیدا کند نه اینکه بودجه شهر در یک نقطه خاص هزینه شود.
نکته چهارم: چون این روزها بحث گردشگری و جشنوارۀسرزمین من مطرح است، باید توجه داشت که این مسائل تیغ دو دم است و اگر مسئولین توجه نداشته باشند و برنامه ریزی نکنند می تواند برای فرهنگ بومی و دینی شهر خسارت آور باشد. فرهنگی که در طول سالهای متمادی افراد زیادی زحمت کشیده اند تا بوجودآمده ، اگر سهل انگاری شود از بین خواهد رفت، متأسفانه برخی عملکردها خاکی از آن است که مسئولین توجه زیادی به این امر ندارند، که یکی از نشانه های آن حذف برخی نمادهای اسلامی و انقلابی شهر است. باید توجه داشت که جامعه اسلامی آنچه اولویت دارد فرهنگ اسلامی و معنویت است و اگر بین مسائل دینی و فرهنگی با مسائل اقتصادی تعارضی پیش آمد ، آنچه مقدم است فرهنگ است.
حاج آقا هاشمی در ادامه به نیمه شعبان و سوم خرداد اشاره کرد و میلاد امام زمان (عج) را تبریک گفتند.
وی افزود: آنچه در دوران غیبت مهم است آمادگی شخصی و اجتماعی برای ظهور است و این آمادگی حاصل نمی شود مگر با خودسازی و تهذیب نفس . اگر بتوانیم در دوران غیبت بر هواهای نفسانی غلبه پیدا کنم و جامعه را به این سمت هدایت کنیم، یعنی منتظر فرج هستیم. اگر در دوران غیبت در برابر دشمنان اسلام بتوانیم مقاومت کنیم و ترسی به خود راه ندهیم و فریفتۀ زرق و برق زندگی آنها نشویم منتظر فرج هستیم.
برخی در این دوران به دنبال ارتباط و رابطه با دشمنان اسلام و انقلاب هستند، از انقلابیگری و مقاومت در برابر آنها خسته شده اند و درصددند خستگی و پشیمانی خود را در بین مردم جریان دهند، خودشان یا بستگانشان با یاری استکبار جهانی ارتباط برقرار می کنند، و در حال خیانت به اسلام و انقلاب هستد. چنین افرادی منتظر فرج نیستند.
منتظران واقعی فرج حضرت کسانی هستند که فتح خرمشهر را تحقق بخشیدند، کسانی هستند که امروز با فدای جان خود نقشه های آمریکا در خاورمیانه را نقش بر آب می کنند کسانی هستند که با عزم راسخ با اعتماد و اتکاء به خداوند متعال درصدد اجرای احکام الهی و مبارزه با مستکبران عالم هستنند. آنچه که در زمان ظهور حضرت اتفاق خواهد افتاد اجرای احکام الهی و مبارزه با طاغوتهاست ، ما باید در زمان غیبت خود را آماده کنیم برای آن دوران با مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی.

یک نظر در مورد “باید مراقب بود گردشگری به فرهنگ بومی و دینی خسارت وارد نکند”

  1. شهروند گفت:

    با سلام
    با تشکر از شهردار محترم شهر محمدآباد که به شهر وتوسعه گردشگری وتوسعه شهر وشناساندن آن به تمام کشور است . ولی مثل اینکه بعضی ها قصد ندارند شهر محمدآباد پیشرفت کند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.