سرویس: غیر تولیدی 11:10 - جمعه 31 اردیبهشت 1395

بیانیه مشترک آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه:

تجارت با ایران مشمول جریمه‌ نخواهد بود/ پایان هراس موسسات مالی بین‌المللی از احتمال تحریم شدن در صورت تعامل مالی با ایران

وزرای خارجه آمریکا و شرکای اروپایی این کشور در مذاکرات هسته‌ای در یک بیانیه مشترک تلاش کردند به بانک‌ها و تجار غربی تاکید کنند تجارت با ایران مشمول جریمه‌ نخواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، وزرای خارجه آمریکا و شرکای اروپایی این کشور در مذاکرات هسته‌ای در یک بیانیه مشترک تاکید کردند که تجارت با ایران مانعی ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در نشستی در بروکسل، پایتخت بلژیک که پنجشنبه صورت گرفت، اعلام کردند: «بانک‌ها و شرکت‌ها خارجی نباید از معاملات قانونی با ایران اجتناب نمایند .»

در بیانیه پایانی این نشست که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم حضور داشت، آمده است: «ما مانع تعامل شرکت‌های بین‌المللی یا نهادهای مالی با ایران تا زمانی‌که از قوانین و ضوابط مربوطه تبعیت کنند، نخواهیم شد.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «این چهار کشور راهنمای جامعی در مورد دامنه تحریم‌های لغو شده و تحریم هایی که همچنان به قوت خود باقی است، ارائه کرده‌اند. ممکن است شرکت‌ها همچنان سوال هایی در ارتباط با برخی تحریم‌های خاص داشته باشند که ما آماده‌ایم به فوریت توضیحات لازم در این خصوص را ارائه نماییم.»

وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه همچنین روز گذشته در نشستی مشترک با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پایبند ماندن همه طرف‌های توافق هسته‌ای به مفاد آن را خواستار شدند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آلمان، وزرای خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس در این نشست  بر اجرای برجام و پایبند ماندن به آن تأکید کردند.

به گزارش فارس ، هراس موسسات مالی بین‌المللی از احتمال تحریم شدن در صورت تعامل مالی با ایران و امتناع آمریکایی‌ها از ایجاد اطمینان خاطر برای آن‌ها، چندی است که به پاشنه آشیل برجام تبدیل شده است.

فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.