سرویس: اخبار شهرستان 14:09 - پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395

در شورای اداری جرقویه علیا مطرح شد؛

بسیج، آماده عملی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی شرق اصفهان است

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان گفت: برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی باید مردم و مسئولان با همکاری و تعامل اقدام شایسته داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه، پیش از ظهر امروز جلسه شورای اداری بخش جرقویه علیا با محوریت برنامه های اقتصاد مقاومتی و عملکرد ارگانها در محل سالن بخشداری جرقویه علیا برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین شعار سال 95 اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت:

اقتصاد مقاومتی مختص یک نهاد یا ارگان نیست بلکه جهت عملی و عملیاتی شدن این طرح همه مردم و مسئولان با تعامل و همکاری اقدامات را انجام دهند.

محمد حیدری یکی از راهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی در زمینه هایی همچون صرفه جویی در مصرف مواد و انرژی، تغییر سبک زندگی، حمایت از تولید داخلی و خرید کالاهای ایرانی دانست.

وی در ادامه ضمن آمادگی بسیج در جهت عملیاتی کرد طرح اقتصاد مقاومتی با همکاری و تعامل با سایر نهادها و سازمان ها افزود: ما می توانیم با شناخت ظرفیت ها، بازدید نخبگان از منطق محروم خصوصا شرق اصفهان، افرادی را که طرح و برنامه های دارند از طریق بسیج شناخته و با معرفی به ارگان های مربوطه از تسهیلات مناسب برخوردار شویم.

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان با مهم خواندن صنایع تبدیلی خاطرنشان کرد: جهت ایجاد اشتغال و عملی کردن اقتصاد مقاومتی می توان گروه هایی را زیر نظر مرکز طب الرضا  در قم که محل فروش داروهای گیاهی است معرفی کرد و در جهت جمع آوری گیاهان دارویی در منطقه اقدام شود.

بخشدار جرقویه علیا با اشاره به موفقیت هایی در زمینه هوا فضا و ساخت ماهواره و امنیت در کشور به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بخش اقتصاد هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم و و همچنین دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز در بخش اقتصاد مشهود است و در این رابطه همه باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید خود را وابسته به اقتصاد نفتی کنیم، افزود:اقتصاد مقاومتی بمعنی سختی و ریاضت نیست بلکه باید اقتصادمان را به گونه ای پایه گذاری کنیم که در برابر هر گونه تحریمی پرتوان وارد شویم.

بهزادفر از مسئولان منطقه خواست موضوع اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح کنند و کسانی که راهکارهای مناسب و قابل اجرا را ارائه دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.