سرویس: اجتماعی 12:03 - چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395

یک خبر کوتاه و قابل تامل؛

دانش آموزانی که به مدیران خود درس غیرت ایرانی دادند!

حرکت جالب چند دانش آموز نخبه بسیار شایسته و قابل تقدیر بود؛ شاید طعنه ای به مسئولان و مدیرانی که هنوز اندر خم یک کوچه اند و معنای استفاده از کالای ایرانی و داخلی را به واقع درک نکرده اند و همچنان در شعار و حرف روی کاغذ مانده اند و حالا باید چند دانش آموز پیام مقام معظم رهبری به آنها گوشزد کند.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از صاحب نیوز- معصومه طاهری/، خبر کوتاه بود «دانش آموزان برتر المپیاد علمی لوازم التحریر خارجی را پس دادند و خواستار هدایایی با تولید داخلی شدند» پس دادن جوایز غیرایرانی این دانش آموزان بازتاب زیادی به همراه داشت شاید بیش از همه برای مدیران.

ماجرا مربوط به ۹ دانش آموز اهوازی استعدادهای ناب صالحین است که در مسابقات علمی کشوری حائز رتبه شدند اما پس از دریافت جوایز که یک کیف لوازم‌التحریر بود، وقتی متوجه می‌شوند که لوازم‌التحریرها چینی هستند، آنها را پس داده و بیان کردند که ما جایزه خارجی نمی‌خواهیم.

این دانش آموزان به ظاهر کوچک درس بزرگی به مسئولان کشور دادند چه آن که به جای اینکه سیستم آموزشی به اشکال مختلف پرورشی خارج از شعار نسلی را تربیت کند که تولید ملی برایشان در اولویت باشد (تقریبا همه ما می دانیم چنین سیستمی نداریم) این چند دانش آموز بودند که با سن کم خود به سیستم آموختند آنچه را باید در اقدام وعمل به دانش اموزانش ارائه دهد تنها در شعار با خود دارد. اگر در جای جای کشورمان امثال این دانش آموزان با این روش جوایزی می گیرند که در عمل با شعار سازمان فوق مغایرت دارد.

حرکت جالب چند دانش آموز نخبه بسیار شایسته و قابل تقدیر بود؛ شاید طعنه ای به مسئولان و مدیرانی که هنوز اندر خم یک کوچه اند و معنای استفاده از کالای ایرانی و داخلی را به واقع درک نکرده اند و همچنان در شعار و حرف روی کاغذ مانده اند و حالا باید چند دانش آموز پیام مقام معظم رهبری به آنها گوشزد کند.

توجه به مصرف کالای داخلی که به دنبال اقتصاد مقاومتی قابل اجراست از سوی مقام معظم رهبری بسیار مورد تاکید بوده است ولی با این وجود شاهدیم که هر بار یک سری از کالاها و اجناس غیرایرانی وارد بازار می شود. متاسفانه تنها در حوزه آموزش و پرورش شاهد واردات زیادی از کشورهای دیگرهستیم مثلا سال گذشته واردات ۲۶ تن دفترچه ساده مشق از عراق را داشتیم و یا انبوه لوازم درسی که از چین وارد می شود؛ این درحالی است کیفیت بسیار پایین تری هم نسبت به تولیدات داخلی دارند.

به غیر از لوازم درسی دانش آموزان، کالاها و اجناس دیگر هم وارد می شود که همین اینها باعث ضربه زدن به تولید و اقتصاد داخلی است.

از قرار دولت هم هرچند مدعی پی گیری این مسئله است اما در عمل نتوانسته موفق بشود چه بسا در دستگاههای دولتی هم جدیت کافی برای تقویت توجه به کالای داخلی در راستای اقتصادی مقاومتی وجود ندارد و متاسفانه به شعار سال جدید یعنی اقدام و عمل تنها روی کاغذ پرداخته می شود.

خاطرم هست مدتی قبل با خانم هوشینو ژاپنی تازه مسلمان (فاطمه ) مصاحبه ای دراین خصوص داشتم حرفهای جالبی درباره استفاده از کالای داخلی و فرهنگ سازی می زد با این که خودش ژاپنی بود و تقریبا اجناس ژاپینی معروفیت زیادی دارند اما چون در ایران سکونت داشت همه اجناس و کالاهای منزلش ایرانی بود و می گفت باید برای تقویت کارگر ایرانی جنس ایرانی تهیه کرد این بانوی مسلمان ژاپنی معتقد بود افرادی که به رشد و توسعه داخلی کشورشان اهمیت نمی دهند و کالاهای خارجی با هر عنوان وبرندی استفاده می کنند مجرم هستند و باید مانند مجرمان با آنها برخورد کرد.
تعصب و تقید این خانم ژاپنی برایم بسیار جالب بود.

ای کاش این همه تعهد به استفاده از کالای داخلی نیز در بین برخی از ما به خصوص دستگاههای اجرایی هم تقویت می شد و مسئولان به جای حرف و سخنرانی های زیبا درعمل مانند این بانوی ژاپنی به کالای ایرانی بها می دادند و شعار سال را نه فقط در پوستر و بنر بلکه حقیقتا اجرا می کردند تا از قافله عقب نمانند و این گونه چند دانش آموز کم سن وسال وظایفشان یادآوری به آنها نکنند.

این حرکت دانش آموزان مصداق شعار امسال است که توسط رهبر معظم انقلاب به نام  اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است.
و قرار است که معاون وزیر آموزش و پرورش به این ۹ دانش آموز جوایزی را اهدا کند که این دانش آموزان تقاضا کردند هدایای آن ها دیدار با رهبر معظم انقلاب باشد.

دانش آموزانی که برای حمایت از تولید داخل و ترویج استفاده از تولید ملی این اقدام را انجام دادندو بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب باید دانش آموزانی را تربیت کرد که شخصیتی مستقل با هویت ملی و دینی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.