سرویس: اجتماعی 14:21 - سه شنبه 28 اردیبهشت 1395

پای صحبت جوان دامدار دستجردی؛

جوانی که عمر خود را در راه مقاوم کردن اقتصاد به کار برد/ درآمدی که کفاف زندگی دامدار را نمی دهد

علیرضا احمدی دامدار روستای دستجرد گفت: تنظیم نبودن بازار شیر و پایین بودن قیمت خرید آن که جوابگوی هزینه های تولید نیست و ای کاش مسئولان حرف و عملشان یکی بود.

به گزارش اصفهان شرق، شعبان روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) در تقویم رسمی ما بعنوان روز جوان نامگذاری شده است.  البته در کشور

های دیگر 21 اگوست را روز جوان نامگذاری کردند که این نشان از اهمیت و احترام ویژه ای است که به قشر جوان داده شده است. البته نامگذاری یک روز بنام روز جوان به تنهایی فایده ای ندارد چرا که دوران جوانی چه نامگذاری صورت گیرد و چه نگیرد، بخشی از حیات انسانهاست که بعد از دوران نوجوانی، فرا می رسد. پس انچه مهم است جوان ماندن و داشتن ویژگی های جوانی است.

از این واژه ها و شعارها که بگذریم اولین موضوعی که به ذهن می رسد این است که همه مسئولان ما در این روز جوانان را امید کشور، سرمایه ملی کشور می دانند ولیکن آیا توانسته ایم به درستی این نسل را معرفی کرده و دست یاری به سویش دراز کنیم.

جوان ایرانی در مسیر زندگی پاشنه کفش را برای به دست آوردن یک لقمه نان حلال بالا می کشد ولی گاها سنگ های زیادی در مسیر پیشرفتش موجود است که بانگاه دقیق و عملیاتی مسئولان ذیربط کنار گذاشته می شود.

به مناسبت روز جوان به سراغ جوان موفق دستجردی آمدیم تا پای صحبت این نسل چهارمی کشور، از دغدغه هایش مطلع شده و آن را به نحوی رسانه ای کنیم.

اصفهان شرق – خودتان را معرفی کنید؟

علیرضا احمدی از روستای دستجرد جرقویه علیا، فارغ التحصیل رشته دامپزشکی از دانشگاه شهرکرد هستم. دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای خودم و دوره دبیرستان را در شهر حسن آباد طی کردم. سال 75 وارد دانشگاه کشاورزی شهر کرد در رشته دامپزشکی شدم و در سال 77 نیز مدرک فوق دیپلم در رشته دامپزشکی اخذ کردم.

اصفهان شرق- از سابقه خدمت و تخصص خود بگویید؟

در سال 77 که فارغ التحصیل شدم به مدت سه سال در جهاد کشاورزی جرقویه علیا در پست دامپزشکی مشغول کار شدم ولی بعلت علاقه به کار تولید و خدمت به مردم منطقه از کار دولتی خداحافظی کردم و به دنبال احداث یک گاوداری در روستای دستجرد رفتم.

اصفهان شرق- چرا این شغل را انتخاب کردید؟

از ابتدای کودکی به این شغل علاقه داشتم و همیشه آرزو داشتم که یک مجتمع تولیدی داشته باشم و به اقتصاد مردم و مملکت کمک کنم و بهمین دلیل رشته دامپزشکی را انتخاب کردم.

اصفهان شرق- مشکلات این شغل چیست؟

عدم حمایت مسئولین مربوطه از ما دامداران یکی از مشکلات فعلی ماست. متاسفانه مسئولین در سخنرانی ها و همایش ها همیشه حرف از حمایت و کمک به تولید داخلی می زنند ولی این ها همیشه در حد شعار بوده و هست. ای کاش مسئولان سرزده به دامداری ها می آمدند و با مشکلات بسیار این قشر آشنا می شدند. امیدوارم در سالی که رهبر معظم انقلاب بنام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند همگی به طور جد وارد میدان شوند و به صورت عملی هر کسی در هر پستی وظیفه اش را انجام دهد.

مشکل دیگر که همه ی دامداران با آن مواجه هستند تنظیم نبودن بازار شیر و پایین بودن قیمت خرید آن که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

اصفهان شرق- برنامه ای برای آینده دارید؟

بنده قصد دارم با همکاری و تعامل خانوادگی یک مرکز تولید لبنیات از تولید به مصرف در روستای دستجرد احداث کنم و در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل دین خود را به کشور و مردم منطقه ادا کرده باشم. همچنین با توکل بر خدا و حمایت مسئولین مربوطه قصد ایجاد یک مرغداری گوشتی را در روستای دستجرد دارم.

اصفهان شرق- چه حرفی با جوانان دارید؟

به جوانان عزیز توصیه می کنم در هر رشته و شغلی که می خواهند فعالیت کنند ابتدا توکل به خدا کنند. آگاهانه شغلشان را انتخاب نمایند. از تجربیات افراد کار آزموده استفاده نمایند. مشکلات و چالش های پیش رو را بشناسند و بیاندیشند. ضمنا همواره در حین کار موارد پیش بینی نشده ای ممکن است اتفاق بیافتد که نیاز به تامل دارد. از سختی ها نهراسند. پشتکار داشته باشند درس را بخوانند و از جوانی خود این نعمت الهی حداکثر استفاده را ببرند و دانشگاه را هدف قرار ندهند بلکه دانشگاه وسیله ای برای رسیدن به هدف باشد و رشته هایی را انتخاب کنند بازار کارش در کشور، شهر یا روستا وجود داشته باشد.

اصفهان شرق- چه سخنی با مسئولین دارید؟

از مسئولین محترم تقاضا دارم اگر واقعا به فکر دامداری و کشاورزی مملکت می باشند باید ابتدا دامدار و کشاورز را دریابند. تا دامدار و کشاورز نباشد دامی هم وجود نخواهد داشت. کسانی که صحبت از حمایت از دام های کم بهره بومی می کنند ای کاش بجای همه شعارهایشان همتی می کردند و در این سال های طولانی اقداماتی برای بهبود تولیدات دام های زبان بسته و افزایش منفعت دامداران می کردند.

امیدواریم مسئولان بیش از پیش به مشکلات این قشر جامعه توجه کنند و با همت مضاعف بار را از دوششان بردارند.

خداقوت دامدار جوان شرق اصفهانی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.