سرویس: اجتماعی 12:42 - سه شنبه 28 اردیبهشت 1395

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان؛

ثبت دو موقوفه جدید صدها هکتاری در اصفهان و دُرچه/ ۳۰ مقاله در کنگره ملی امامزاده هلال ابن علی(ع) برگزیده شد

حجت الاسلام صادقی گفت: یک دانگ از موقوفه ۳۷۰ هکتاری(۶۱هزار و ۶۶۷ متر) ابوالفضل نجفی واقع در سه راهی شهر درچه به سمت خمینی شهر که بخش زیادی از باغ ویلاها، تالارها، جایگاه سی ان جی و …را در بر می گیرد نیز دیگر موقوفه ثبت شده در همین مدت اخیر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره ملی حضرت محمد هلال ابن علی علیه السلام آران و بیدگل گفت: ۳۰ مقاله برتر در این کنگره داوری و برگزیده شد.
حجت الاسلام صادقی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: این تعداد مقاله از ۱۳۰ مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره داوری و انتخاب شده و در روز ششم خرداد همزمان در قم و آران و بیدگل در قالب دو جلد کتاب رونمایی می شوند.
به گفته این مقام مسوول، کنگره کنگره ملی حضرت محمد هلال ابن علی علیه السلام در دو بخش علمی و فرهنگی اجرا می شود ادامه داد: معرفی و نقش امامزادگان در ترویج اسلام و فرهنگ تشیع و همچنین نقش امامزادگان در امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و به طور ویژه ترویج فرهنگ قرآنی در کنار معرفی دیگر بقاع و امامزادگان آران و بیدگل از جمله اهداف برپایی این کنگره ملی است.
وی اظهار کرد: در منطقه آران و بیدگل و در این امامزاده جزء خوانی و ترتیل خوانی اجرا می شود ضمن اینکه قبور مطهر حدود ۳۱۳ شهید از۷۵۰ شهید آران و بیدگل در این آستان مقدس واقع است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه این کنگره صبح روز پنجشنبه ششم خرداد ماه در قم با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی آغاز می شود افزود: عصر همان روز بعد از نماز مغرب و عشاء در آران و بیدگل اجرای بخش تبلیغی و فرهنگی کنگره را خواهیم داشت و از برگزیدگان مقالات داوری شده تقدیر خواهیم کرد.
*اخذ اسناد دو موقوفه جدید در اصفهان
این مسوول در بخش دیگر سخنان خود و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران خاطر نشان کرد: به تازگی دو سند جدید و با ارزش گرفته ایم که یکی از آنها موقوفه مرحوم ملک واقع در خیابان کهندژ به مساحت ۱۳۰ هکتار و شش دانگ است.
حجت الاسلام صادقی افزود: یک دانگ از موقوفه ۳۷۰ هکتاری(۶۱هزار و ۶۶۷ متر) ابوالفضل نجفی واقع در سه راهی شهر درچه به سمت خمینی شهر که بخش زیادی از باغ ویلاها، تالارها، جایگاه سی ان جی و …را در بر می گیرد نیز دیگر موقوفه ثبت شده در همین مدت اخیر است.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، نیت خیّر از این وقف کمک به مدرسه علمیه نجفی واقع در بازارچه حسن آباد اصفهان، کمک به نیازمندان و اعزام مشتاقان نیازمند برای سفر به عتبات عراق است.
*راه اندازی اولین ستاد مجازی حفظ قرآن مجید در اصفهان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان همچنین به راه اندازی ستاد مجازی حفظ قرآن کریم در این استان اشاره کرد و گفت: به واقع قرآن در جامعه ما مظلوم واقع شده هر چند بهترین قاریان و حافظان مسابقات سراسری قرآن امروز ایرانی ها هستند.
حجت الاسلام صادقی راه اندازی ستاد مجازی حفظ قرآن کریم در قم را یادآور شد و اظهار کرد: زمانی که این ستاد در قم راه اندازی شد شش هزار نفر از آن استقبال کردند که دو هزار نفر آنها اصفهانی بودند.
این مسوول تصریح کرد: اداره کل اوقاف استان اصفهان برای سهولت این عزیزان ستادی را به صورت مستقل در اصفهان راه اندازی کرده که از هفت صبح تا هشت شب به صورت رایگان آموزش ها و مشاوره های لازم را به آنها ارائه می دهد.
وی بیان کرد: سهمیه امسال ما برای حفظ قرآن کریم در استان شش هزار نفر است که می توانند با مراجه به سایت WWW.QURANHEFZ.IR ثبت نام کنند.
بر این اساس، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سال ۹۳ مقام اول در بیان ا دارات کل اوقاف کشور و سال ۹۴ نیز به همراه استان مازندران برترین ادارات اوقاف کشور شناخته و تقدیر شدند.
۱۴هزار و ۶۰۰ موقوفه تا زمان حاضر در استان اصفهان ثبت شده که ۷۳۶ مورد از این تعداد امامزاده، بقعه و مقبره هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.