سرویس: اجتماعی 13:04 - سه شنبه 28 اردیبهشت 1395

روز جوان با بسیجی شاهتوری؛

تمام وقت کار کردم تا خرج تحصیلم تامین شود/ بیکاری معضل جوانان شرق اصفهان است

حسن جبلی جوان بسیجی شاهتوری گفت: خیلی دوست داشتم برای فوق لیسانس و مقاطع بالاتر از آن ادامه بدهم ولی بخاطر خشکسالی و بی آبی شرق اصفهان نتوانستم و لیکن ارزویم پیشرفت تحصیلی هست و خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، روز 11 شعبان فرصتی ارزنده برای اهالی رسانه است تا راه خبر را به سمت قشری هدایت کنند که میتوان گفت، برخی کارها بر روی همت شبانه روزی آنها می چرخد.

جوانان از جمله افرادی هستند که علی رغم توصیه های بسیار امام خامنه ای مدظله العالی به مسئولان در باب آنها، نگاه ویژه ای از سوی مسئولان ذیربط به آنها نشده است و این در صورتی است که باید دست آنها را به خوبی بگیریم قبل از آنکه دشمنان دست جوانان این مرز و بوم را فشار دهند.

فرصت را غنیمت شمردیم و با حسن جبلی شاهتوری از شاهتور گفتگویی تدارک دیدیم که به شرح ذیل آورده ایم.

photo_2016-05-16_22-05-47
حسن جوان بسیجی پایگاه بلال روستای شاهتور بود و جوانی را فصل پاکدامنی، پیشرفت و دوران تجربه های جدید برای آبادانی دیارش می دانست و گفت: جوانی گل عمر انسان است و از ویژگی های آن می توان به استقلال طلبی در اموری مانند: تحصیل، انتخاب شغل و حرفه و انتخاب دوست و همسر نام برد که صد البته باید در این راه از تجربه بزرگان خانواده بهره برد.

*علی اکبر های ایرانی در سوریه افتخار آفریدند

وی جوانی را دوران حساس عمر معرفی کرد و با اشاره به وقایع سوریه و اعزام جوانان مدافع حرم از ایران افزود: بهتر است در ابتدا از مدافعان حرم یاد کنیم زیرا جوانان نمونه امروز ما، مدافعان حرم در سوریه هستند. حضرت علی اکبر(ع) الگوی نسل جوان شیعه است، جوانی که در شجاعت و دلاوری و رزم آوری و بصیرت دینی و سیاسی در سفر کربلا بویژه در روز عاشورا تجلی پیدا کرد و امروز علی اکبرهای ایران راه علی اکبر حسین(ع) را در پیش گرفته اند و بی صبرانه در تکاپو و تلاش برای سرافرازی جبهه مقاومت هستند.

حسن از جوانی و اهداف بی پایانش اینگونه صحبت کرد: مهمترین عامل پیشرفت در هر جامعه ای جوانان آن هستند و من معتقدم که نیروی محرکه و ظرفیت قابل ایستاده در مسیر ترقی جامعه ی ما قشر جوان هستند و باید از ظرفیت های عظیم این قشر استفاده شود و به آنها اعتماد شود.

IMG_1963

*برای خرج تحصیلم شبانه روز کار می کردم

این جوان بسیج شاهتور از موفقیت های دوران جوانی و موانع بر سر راه خود در کسب موفقیت این گونه اظهار کرد: یکی از موفقیت های که داشته ام همان فارغ التحصیل خود از دانشگاه بود که با توجه به تمام موانعی که بر سر راهم بود تمام وقت کار میکردم تا شهریه دانشگاه و مخارج رفت و آمد را تأمین کنم و با مشقت زیاد دانشگاهم را به اتمام رساندم. خیلی دوست داشتم برای فوق لیسانس و مقاطع بالاتر از آن ادامه بدهم ولی بخاطر خشکسالی و بی آبی شرق اصفهان نتوانستم و لیکن ارزویم پیشرفت تحصیلی هست و خواهد بود.

وی ایمان و توکل به خداوند، پشتکار و اعتماد به نفس و کمک های و دعاهای پدر و مادر را اصلی ترین عامل موفقیت خود دانست.

*حضور در بسیج بهترین گذران اوقات فراغت من است

حسن جبلی از برنامه های بسیج این گونه گفت: بیشتر سعی میکنم که به پدر و مادر کمک کنم و کتاب خواندن و کارهای فرهنگی در مساجد انجام میدهم و در بسیج و اردوهای جهادی و  کارهای آن شر کت میکنم که به این کار افتخار میکنم.

اگر بخواهم از برنامه های بسیج شرح دهم می توانم به حضور 15 ساله خود در بسیج اشاره کنم و در این رابطه میتوان این گونه مطرح کرد: بنده از سال ۸۰ به مدت ۱۵سال است که عضو فعال بسیج محل هستم و در کارهای فرهنگی بسیج در مساجد شرکت داشته و عضو شورای پایگاه بلال شاهتور می باشم. در اردوهای جهاد سازندگی شرکت دارم و آخرین آن در عید نوروز امسال به مدت ۷روز بود و خدا را شاکرم که این توفیق شامل حال بنده شد که بتوانم در قالب نیروهای جهادی به مردم منطقه ام کمک کنم.

IMG_1961

*مسئولان به جوانان شرق اصفهان نیم نگاهی بیندازند

درخواست من از مسئولین این است که به جوانان بیشتر بها بدهند و برای جوانان بیکار کاری فراهم کنند چون اکثر جوانان که من دیده ام با مدرک بالا یا بیکارند یا مشغول کارگری هستند. به نظر من بیشتر فسادها از بیکاری نشئت میگیرد که اگه بیکاری ریشه کن بشود. بیشتر جوانان بخاطر بیکاری معتاد شدند و اوقات خودشان را در این کار میگذارند. پس خواهش میکنم که برای این مشکل بزرگ راه حلی پیدا کنند و نگذارنند جوانان عزیز میهن به این نحو زجر بکشند.

*سخن آخر با جوانان شرق اصفهان

به جوانان توصیه میکنم که از فرصت جوانی کمال استفاده را ببرند، زیرا پیروزی ها و کامیابی ها، تنها در سایه جوانی امکان پذیر است و بسیاری از آرزوها و هدف ها فقط در فرصت جوانی قابل دست یابی است. توکل و ایمان به خدا سرلوحه کارمان باشد تا بتوانیم به این واسطه ضربه سنگینی به دشمن زده و پیروز میدان جنگ نرم باشیم. قطعا جوانان شرق اصفهان باید الگوی همت و تلاش برای همگان باشند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.