سرویس: اقتصادی 09:09 - سه شنبه 28 اردیبهشت 1395

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان:

زمان بسته‌شدن آب زاینده‌رود مشخص نیست/ قطع زودهنگام به محصولات کشاورزی ضرر می‌رساند

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: هنوز مشخص نیست که آب رودخانه زاینده‌رود در چه زمانی قطع می‌شود، اگر آب زودتر بسته شود، یعنی ۲ خردادماه به محصولات کشاورزی ضرر می‌رساند.

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار امینی با اشاره به بسته‌شدن جریان آب زاینده‌رود اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که آب در چه زمانی قطع می‌شود، در جلسات قبلی گفته شده بود که دوم خردادماه آب  باید بسته شود.

وی افزود: جلسه‌ای که با صنف کشاورزان چند شهرستان برگزار شد اعضا عنوان کردند که آب تا 15 خردادماه جاری باشد چون محصولات کشاورزی تا 10 تا 20 خرداد به آب نیاز دارد.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: اگر آب زودتر و در تاریخ 2 خرداد بسته شود، به محصولات کشاورزی ضرر می‌رساند و باید در این مورد چاره‌ای اندیشیده شود. حتی در این مورد کارشناسان جهاد کشاورزی در بازدیدی که داشتند بر این موضوع موافق بودند.

وی با اشاره به ذخیره آبی پشت سد خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب پشت سد نزدیک به 350 میلیون مترمکعب است که مطلوب نیست. مشکل اصلی آن است که بارندگی افزایش یافته اما میزان آب ورودی به سد کم است زیرا آب را به اسم آبخیزداری مانع‌هایی ایجاد می‌کنند تا آبی که از بارش‌ها به وجود آمده در زمین‌های بالادست نفوذ کند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.