سرویس: اخبار شهرستان 17:52 - دوشنبه 27 اردیبهشت 1395

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان:

شرق اصفهان ظرفیت بالای رونق در اقتصاد گردشگری را داراست

سید ابوالفضل حسینی هرندی گفت: توجه به گردشگری و قرار گرفتن آن در مسیر صحیح و واقعی خود ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق شعار سال و نیل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر هرند در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از هرند گفت: موضوع گردشگری ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و می توان به تجربه، اقتصاد گردشگری را دارای ظرفیت بسیار بالا با شعار سال از سوی مقام معظم رهبری یعنی مبحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست.

مهندس سید ابوالفضل حسینی هرندی اظهار کرد: اقتصاد گردشگری به دلیل ویژگی‌هایی مانند اتکای به تولید داخلی، درون‌زایی و ارتباط با اقتصادهای کوچک و فراگیر توان بالایی برای ارتقای اقتصاد مقاومتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری در حوزه اقتصادی، عنصری مولد محسوب می‌شود. رونق اشتغال، تولید ثروت ملی، منطقه ای و محلی و توزیع آن از دیگر زمینه‌هایی است که رونق اقتصاد گردشگری آن را فراهم می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر هرند بیان کرد: 25 درصد کشور ما را ظرفیت‌ها و اقلیم‌های کویری تشکیل می‌دهد و همین زمینه خود می‌تواند به عنوان مبنایی برای توسعه فعالیت‌ها در این بخش محسوب شود و یا بوم‌گردی نیز ظرفیت دیگری است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حسینی هرندی افزود: علاوه بر این نقاط مختلف شرق استان اصفهان هر کدام دارای ظرفیت‌های خاصی است که می‌تواند زمینه‌ساز رونق اقتصاد گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی شود؛ برای مثال امروز سبک معماری خانه های تاریخی، آب انبارها و 17 رشته قنات و آثار و بافت تاریخی و همچنین آداب و رسوم مناسبتها و زندگی مردم شرق اصفهان برای بسیاری از کشورهای دنیا، نقاط کشورمان و هم استانی ها ناشناخته و در عین حال جذاب است.

مهندس حسینی خاطر نشان کرد؛ تجربه فعال نمودن مبحث گردشگری در نقاط مختلف کویری کشورمان وجود دارد که در بسیاری از موارد با موفقیت در حال ادامه فعالیت هستند. سرمایه گزاران میتوانند در حوزه های مختلف اعم از ایجاد تاسیسات گردشگری، سفره خانه سنتی، تورهای کویر، سایت گردشگری با کاربری های مختلف در منطقه بخش جلگه و هرند با توجه به ظرفیت بسیار بالای آن بصورت فرآیند مدار از کویر و بافت تاریخی شهر و منطقه که یک ظرفیت بالقوه میباشد با یک امکان سنجی و برنامه ریزی صحیح و متقن این ظرفیت را با هماهنگی مسوولین مربوطه به مرحله انجام و اجرا برسانند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.